اپل از سازنده شبیه‌ساز مجازی آیفون و iOS شکایت می‌کند

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد از استارتاپ Corellium که نسخه‌ی شبیه‌سازی‌شده آیفون و iOS را دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، شکایت کند.
تبلیغات

اکنون بیش‌ از یک سال است که استارتاپی با نام Corellium، امکان دسترسی مجازی و شبیه‌سازی‌شده به دستگاه‌های آیفون را برای هکر‌ها فراهم کرده است. افراد با پرداخت مبلغی مشخص، می‌توانند یک نسخه‌ی مجازی از آیفون را روی رایانه‌ی خود اجرا کنند و تمام اجزا‌ی آن از‌جمله مدل و نسخه‌ی iOS را طبق نیاز خود تغییر دهند.

حال اپل با شکایت علیه این استارتاپ، قصد دارد به فعالیت آیفون مجازی پایان دهد. در دادخواستی که اپل برای دادگاه تنظیم کرده، کوپرتینو‌یی‌ها از نقض قوانین کپی‌رایت مرتبط‌با iOS و فناوری‌های نرم‌افزاری آن توسط Corellium سخن گفته‌اند. درنظر داشته باشید که با‌ توجه‌ به عدم پشتیبانی از شبکه‌های موبایل و دیگر قابلیت‌های سخت‌افزاری، استفاده‌ از Corellium به‌عنوان جایگزین آیفون یک امر کاملا ناممکن محسوب می‌شود؛ اما با‌ توجه‌ به کپی‌کردن iOS، اپل حق ادعای قانونی دارد.

اپل در بیانیه‌ی که به رسانه‌ها داده، موضوع شکایت را تأیید کرده است:

هدف از این دادخواست، خنثی‌سازی تحقیقات امنیتی مثبت پژوهشگران نبوده؛ بلکه هدف پایان‌دادن به اقدامات Corellium در راستای تجاری‌سازی غیرقانونی فعالیت‌های مشمول قوانین کپی‌رایت اپل است.

یکی‌ از نگرانی‌هایی که اپل درباره‌ی Corellium داشت، کشف روزنه‌ها و حفره‌ها توسط توسعه‌دهندگان بوده است؛ حفره‌هایی که به‌جای گزارش‌ آن‌ها به اپل، در‌اختیار توسعه‌دهندگان شخص‌ثالثی قرار داده می‌شد تا با‌ استفاده از آن‌ها بتوانند کار‌های غیرقانونی انجام دهند.

با‌ این‌ اوصاف، هنوز پاسخی از سوی Corellium به رسانه‌ها ارسال نشده است. این استارتاپ ماه گذشته در سیاست‌های مالکیت معنوی خود تجدیدنظر کرد و قوانین بخش یادشده را تغییر داد. با‌ این‌ حال، گویا این کار نیز افاقه نکرد و اکنون Corellium تنها ۲۱روز برای ارائه‌ی جوابیه فرصت دارد.

دیدگاه خود را در‌ این‌رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات