ابررایانه ایرانی سیمرغ سال آینده رونمایی می‌شود

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات در توییتر خبر از رونمایی ابررایانه‌ی ایرانی تا سال آینده داد. او محصول جدید کشور در پردازش حرفه‌ای را به‌نام سیمرغ معرفی کرد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات خبر از رونمایی ابررایانه‌ی ایرانی به نام سیمرغ داد. او روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر این خبر را اعلام کرد و اشاره‌ای هم به کاربردهای ابررایانه‌ی مذکور داشت. البته منابع خبری هیچ گزارش تکمیلی از روند توسعه و آماده‌سازی ابررایانه‌ی سیمرغ نداده‌اند.

در توییت وزیر ارتباطات پیرامون ابرایانه‌ی سیمرغ، قدرت پردازشی محصول آتی صد برابر نمونه‌های قبلی ذکر شده است. او با ابراز امیدواری بالا به روند توسعه‌ی سیمرغ، آن را پیشرفتی قابل‌توجه در صنعت تولید ابررایانه خوانده است.

توییتر آذری جهرمی

همان‌طور که در تصویر بالا از توییت وزیر ارتباطات می‌خوانیم، حمایت از کسب‌وکارها و توسعه‌ی هوش مصنوعی در خدمت به مردم، به‌عنوان کاربردهای اصلی ابررایانه ذکر می‌شوند. شایان ذکر است ابررایانه‌ها در سرتاسر جهان برای کاربردهایی فراتر از کامپیوترهای معمولی و با مقاصد علمی و تحقیقاتی طراحی می‌شوند. از کاربردهای اصلی این نوع از کامپیوترها می‌توان به پیش‌بینی آب‌وهوا، شبیه‌سازی‌های علمی و حل معادلات پیچیده‌ی ریاضیاتی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات