آخرین دستورالعمل ثبت نام و دریافت کارت هوشمند سوخت

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مهم‌ترین نکات برای ثبت نام کنندگات کارت هوشمند سوخت و متقاضیان اتصال کارت بانکی به این سامانه را بیان کرد.
تبلیغات

از روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه سال جاری بر اساس تصمیم دولت، عرضه‌ی بنزین در جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود، هرچند که کارت سوخت جایگاه‌ها همچنان قابل استفاده خواهد بود؛ اما به‌گفته‌ی مسئولان امر پس از مدتی عرضه‌ی بنزین از طریق کارت سوخت جایگاه محدود می‌شود.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای متقاضیان کارت سوخت گفت:

زمانی که اعلام شد قرار است کارت سوخت دوباره احیا شود، حدود ۷۵۰ هزار نفر در سامانه‌هایی که اعلام شد ثبت‌نام کردند و این افراد کسانی بودند که کارت سوخت نداشتند و می‌خواستند کارت سوخت آن‌ها به کارت بانکی‌شان متصل شود که برای این افراد کارت سوخت جدید صادر شده است.اما عده‌ای هستند که کارت سوخت داشتند و متقاضی بودند که کارت سوخت‌شان به کارت بانکی آن‌ها نیز متصل شود؛ برای این افراد اخیرا پیامکی ارسال شده که در آن گفته شده است اگر هنوز کارت سوخت خود را دارند و مفقود نشده است، دوباره عدد ۱ را به این شماره ارسال کنند.
کارت سوخت هوشمند خودرو

 کسانی که کارت سوخت ندارند، ثبت‌نام کنند

 سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد:

بر این اساس عده‌ای عدد ۱ را ارسال کردند که برای این‌ها کارت سوخت جدیدی متعاقبا صادر نخواهد شد اما عده‌ای عدد ۱ را ارسال نکردند که به‌منزله‌ی آن است که این افراد کارت سوخت ندارند و این افراد باید از طریق پلیس ۱۰+ برای گرفتن کارت سوخت اقدام کنند.افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوخت به دستشان نرسیده است، باید از طریق سایت EPOLICE.IR شماره پلاک خود را وارد کرده و بارکد پستی خود را از طریق این سایت تحویل بگیرند؛ در همین سایت لینک اداره پست تعبیه شده است که این بارکد را در سایت اداره پست جستجو می‌کنند و باجه و منطقه پستی که کارتشان در آنجا قرار دارد، اعلام می‌شود و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به آن اداره پست کارت سوخت خود را دریافت کنند.

 کسانی که ثبت‌نام کرده‌ و کارت سوخت دریافت‌ نکرده‌اند، به پلیس +۱۰ مراجعه نکنند

فاطمه کاهی تاکید کرد:

کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوخت به دستشان نرسیده است، نیازی به حضور در مراکز پلیس ۱۰+ ندارند و می‌توانند از طریق همین سایت (EPOLICE.IR) کارت خود را بر اساس فرایندی که گفته شد، تحویل بگیرند.

۵۰۰ هزار کارت سوخت، معطل در باجه‌های پست

 سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه این کمیسیون گفت:

اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص آخرین وضعیت کارت سوخت، تولید بنزین و گازوئیل، برنامه‌ها و راهکارهای مقتضی با حضور مسئولین وزارت نفت و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.تعداد کل کارت‌های سوخت صادرشده براساس آنچه مسئولان وزارت نفت اعلام کرده‌اند، ۴۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۶۴۲ عدد است. تعداد افرادی که کارت سوخت ندارند و ثبت‌نام کرده‌اند هم ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۶۱ نفر است که از این تعداد ۹۱۹ هزار و ۱۷۲ کارت مربوط به خودرو است و ۲۳۷ هزار و ۴۰۴ کارت سوخت هم مربوط به پلاک‌های جدید است که در مجموع افراد ثبت‌نام کرده برای دریافت کارت سوخت با توجه به مصوبه دولت و مجلس یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۷۶ کارت است. ۵۰۰ هزار کارت سوخت صادرشده هم در باجه‌های پستی معطل بوده و در انتظار توزیع است.

سوخت چندنرخی نخواهیم داشت

 سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:

مدیران وزارت نفت در این نشست به صراحت اعلام کردند که به‌دنبال مدیریت انرژی بوده و سوخت چند نرخی را قبول ندارند. ضمن اینکه در این نشست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که سامانه توزیع سوخت با کارت آمادگی لازم را دارد تا موارد دیگری به جهت تعیین سقف و سهمیه برای دریافت سوخت دارد اما فعلاً چنین موضوعی در دستور کار آنان نیست. در حال حاضر هدف از کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها، مدیریت مصرف انرژی است و سهمیه‌بندی سوخت در دستور کار نبوده و مطرح نیست. ضمن اینکه توزیع سوخت در شهرهای مرزی نیز با استفاده از این روش مدیریت شده خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات