آموزش ایزی تریدر همراه برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بورس

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
بازار سرمایه نیز مثل سایر حوزه‌ها از پیشرفت‌های حوزه‌ی فناوری در امان نماند. این موضوع به توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی نظیر ایزی تریدر همراه توسط کارگزاری مفید منجر شده است. آموزش ایزی تریدر همراه را در زومیت بخوانید.
تبلیغات

به احتمال زیاد با شنیدن نام بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار جذاب، به سالنی شلوغ و افرادی پرهیاهو می‌اندیشید که با یک گوشی تلفن در دست و با فریاد در حال معامله هستند. شاید تصویر دیگری که به ذهن برسد، لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم سینمایی گرگ وال‌استریت باشد که در سالن پرهیاهوی شرکت خود در حال جشن گرفتن موفقیت‌های بزرگی است که از طریق معامله در بورس به آن‌ها دست یافته است. اما تمامی این تصاویر به خاطره پیوسته و این حوزه نیز از معجزه‌ی چوب جادوی هزاره‌ی جدید در امان نمانده و پوست انداخته است. دامنه‌ی این تحولات نه فقط در کشور‌های غربی، بلکه در کشور خودمان نیز کاملا مشخص است. 

آموزش ویدیویی

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب 

جذابیت بورس به‌عنوان یک بازار همیشه جذاب و پرهیجان با جذابیت تکنولوژی در هم آمیخته و نتیجه آن بازاری شده که ممکن است از تصورات شما نسبت به بورس فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد. 

گسترش نفوذ اینترنت ثابت و موبایل در کنار افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند باعث شده تا علاوه بر انواع سامانه‌های اینترنتی، شاهد ظهور اپلیکیشن‌های متنوعی برای معامله در بورس باشیم. طبیعتا یکی از چالش‌های اصلی توسعه‌دهندگان سامانه‌های اینترنتی و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل، پیچیدگی و تنوع اطلاعاتی است که باید به کاربران منتقل شود و همین موضوع را می‌توان وجه تمایزی بسیار کلیدی برای سامانه‌ها و اپلیکیشن‌هایی خواند که در این حوزه فعال هستند. 

البته با وجود فعالیت بیش از ۱۰۰ کارگزاری بورس در کشور، تنوع زیادی را در فضای مجازی و تعداد اپلیکیشن‌ها شاهد نیستیم، چراکه تقریبا اغلب کارگزاری‌ها از یک اپلیکیشن واحد با پوسته‌های متفاوت و تغییراتی جزئی استفاده می‌کنند که البته یکی از دلایل آن، لزوم به‌کارگیری بستری یکسان توسط شرکت‌های کارگزاری است. در این میان فقط کارگزاری مفید با رویکردی نوین و توسعه‌ی سامانه ایزی‌ تریدر بر همان بستر، محصولی جدید، نوآورانه و کاربردی ارائه کرده است.

ایزی تریدر همراه در دو نسخه‌ی iOS و اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است. ایزی تریدر همراه از چند بعد تفاوت پررنگی با سایر سامانه‌های موجود در بازار دارد که شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی را سرعت بالا در ارسال سفارش خرید و فروش عنوان کرد. در ادامه، آموزش ایزی تریدر همراه را در زومیت می‌خوانید.

ایزی تریدر همراه مبتنی بر فناوری روز گوگل

نکته‌ای که ایزی تریدر همراه را از سایر اپلیکیشن‌های بورس متمایز می‌کند و شاید باعث شده تا این اپلیکیشن یک ابزار سریع برای معامله‌گران بازار باشد، رویکرد نوینی است که توسعه‌دهندگان ایزی تریدر همراه در دو بعد زیرساخت توسعه و همچنین رابط کاربری و نحوه تعامل دنبال کرده‌اند.

ایزی تریدر همراه فارغ از بحث‌های حوزه‌ی مالی و پولی، از نظر زیرساخت‌های فنی برگ‌های برنده‌ زیادی دارد. این اپلیکیشن را باید یک PWA (وب‌ اپلیکیشن‌) بدانیم که از ابتدا با هدف توسعه در همین بستر طراحی شده و یک اپلیکیشن برگردان‌شده از نسخه‌ی اندروید یا iOS نیست. به بیان بهتر، توسعه‌دهندگان کارگزاری مفید با اشراف به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های PWA اقدام به توسعه‌ی ایزی تریدر همراه کرده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های ایزی تریدر همراه مخصوصا در نسخه‌ی iOS، در دسترس بودن دائمی و به‌روزرسانی خودکار در داخل اپلیکیشن است. همان‌طور که می‌دانید، در ماه‌های اخیر اپل به بهانه‌های مختلف مجوز اپلیکیشن‌های ایرانی را در اپ‌استور باطل کرده و از این‌ رو بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی در نسخه‌ی iOS اپلیکیشن خود با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند؛ همین موضوع باعث شده تا ایزی تریدر همراه‌با مشکلات نسخه‌ی iOS اپلیکیشن‌های ایرانی رو‌به‌رو نشود.

ایزی تریدر همراه

اپلیکیشن ایزی تریدر همراه یک ویژگی کاربردی دیگر هم دارد. این اپلیکیشن با قابلیت جست‌و‌جوی راحت، هوشمند و مطابق با دسته‌بندی نمادهای صنایع مختلف فعال نسبت به سایر اپ‌های بورسی متمایز شده است.

ارسال سفارش «ایزی‌تر» و سریع‌تر از همیشه

اختصاص نزدیک به ۲۵ درصد از معاملات آنلاین بورس ایران به کارگزاری مفید باعث شده تا متخصصان این شرکت با نیازها و رفتار مشتریان به خوبی آشنا باشند و تجربیات به دست آمده از نحوه تعامل مشتریان را در ایزی تریدر همراه به‌عنوان آخرین محصول خود برای معامله در بورس به کار گیرند.

سرعت برای کسانی که در بورس معامله می‌کنند، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که به آن نیاز دارند. هر اندازه که یک اپلیکیشن بتواند با سرعت بیشتری یک سفارش را ایجاد و در هسته معاملات ثبت کند، ارزش بیشتری برای کاربر دارد. درواقع همین سرعت بیشتر اپلیکیشن ایزی تریدر است که باعث شده تا استفاده از آن در میان معامله‌گران بورس رشد قابل توجهی داشته باشد.

البته منظور از سرعت در ایزی تریدر همراه را نباید محدود به امکان سریع ارسال سفارش در این اپلیکیشن بدانیم. متخصصان کارگزاری مفید با طبقه‌بندی و نمایش اطلاعات متعدد، سرعت انتقال و استفاده مؤثر از داده‌ها را نیز بالا برده‌اند، به‌طوری‌که یک معامله‌گر آنلاین سهام می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز، در هر جایی از اپلیکیشن، اقدام به ارسال سفارش خرید یا فروش برای یک نماد خاص کند.

ایزی تریدر

بدون شک، نمایش و دسته‌بندی اطلاعات، اعداد و نمودارهای مختلف بازار بورس را باید جزو چالش‌های بزرگ و پراهمیتی خواند که هر توسعه‌دهنده‌ی رابط کاربری را به زحمت می‌اندازد؛ به‌طوری‌که اغلب سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در بازار برای فرار از پیچیدگی بیش از حد، عطای برخی ویژگی‌ها را به لقای آن بخشیده‌اند. 

هر کسی که در بازار بورس فعال است، معمولا به سایت tsetmc یا مدیریت فناوری سر می‌زند. سایتی که سیر تا پیاز سهم‌ها در آن موجود است، اما استفاده از اطلاعات این سایت روی موبایل چندان راحت و خوشایند نیست. از این‌رو برنامه‌نویس‌های ایزی تریدر سعی کرده‌اند تمام اطلاعات مورد نیاز را به شکلی ساده و کاربردی در اختیار کاربر قرار دهند.

برای مثال با یک اشاره می‌توانید نمای بازار و سابقه آن را در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماه و یک‌ساله مشاهده کنید یا نمادهایی که بیشترین تغییرات را طی روز داشته‌اند ببینید. همه‌ی این موارد بدون اینکه بخواهید وارد منوهای سخت و پیچیده tsetmc بشوید، هم‌زمان با معامله کردن در اختیار کاربران است. به‌عنوان مثال اگر در تب «بیشترین‌های بازار» باشید، می‌توانید با یک اشاره روی نمادی که در حال مشاهده تغییراتش هستید، نسبت به خرید آن در همان لحظه و بدون خروج از اپلیکیشن اقدام کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی ایزی تریدر همراه، اعلانیه‌های آن است که کاربر را از «انجام معاملات»، «پیام‌های ناظر سهم» و «هشدارهای معاملاتی شرطی تنظیم شده» با خبر می‌کند. این اعلانیه‌ها سرعت واکنش و تصمیم‌گیری کاربر را افزایش می‌دهد.

سرعت و سهولت سفارش، ویژگی‌های سفارش اکسپرس

همان‌طور که اشاره کردیم، توسعه‌دهندگان ایزی تریدر همراه بر دو مفهوم سرعت و راحتی تأکید ویژه‌ای داشته‌اند؛ از این رو اپلیکیشن مذکور از پنج امکان ویژه تحت عنوان «سفارش اکسپرس» برخوردار است:

  • تقسیم سفارش‌های بیش از آستانه: اگر سفارشی با حجم بیش از آستانه داشته باشید، سفارش‌تان به‌صورت خودکار به سفارش‌های کوچک‌تر قابل ارسال، تقسیم می‌شود.
  • فروختن سهم با سه اشاره: اگر تصمیم بگیرید سبدتان را از سهمی خالی کنید، می‌توانید با سه اشاره و به بهترین قیمت تقاضای بازار آن سهم را بفروشید.
  • ارسال دسته‌ای سفارش‌ها: می‌توانید سفارش‌هایتان را به‌صورت پیش‌نویس آماده کنید تا در زمان مناسب بخشی یا همه آن‌ها را به‌صورت یک‌جا و در یک لحظه ارسال کنید.
  • گرفتن قیمت از سرخط: در هنگام ثبت سفارش، ایزی تریدر بهترین قیمت عرضه یا تقاضای بازار را به‌صورت خودکار به شما پیشنهاد می‌دهد.
  • تنظیم حجم پیش‌فرض: می‌توانید حجم پیش‌فرض خرید و فروش را جداگانه تنظیم کنید تا هنگام ثبت سفارش به‌صورت پیش‌فرض به شما پیشنهاد شود.

نمای بازار نیز از جمله‌ی بخش‌های ایزی تریدر همراه است که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت‌های نمای بازار پیشرفته در ایزی تریدر همراه:

  • نمای کلی: نمای کلی را باید بولتنی برای رصد وضعیت کلی بازار بورس خواند که با استفاده از آن کاربر می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، اطلاعات کلی مورد نیاز را دریافت کند. این بخش از اپلیکیشن شامل نمودارهایی از شاخص بورس، فرابورس و نمادهای مؤثر بر شاخص به‌همراه اطلاعاتی نظیر نمادهای مثبت، بدون تغییر و نمادهای منفی است. همچنین نمودار شاخص بورس را می‌توان به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سه‌ماهه و سالیانه مشاهده کرد.
  • بیشترین‌ها: «بیشترین‌ها» یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های ایزی تریدر همراه است، چرا که در این قسمت می‌توان به ترتیب بیشترین بازدید، تقاضا، عرضه، حجم و بیشترین افزایش و کاهش را مشاهده کرد.  
  • سابقه: در این قسمت سابقه‌ی تغییرات شاخص بورس به تفکیک روز و در قالب فهرست به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • سایر شاخص‌ها: در این بخش نیز می‌توان سایر اطلاعات مربوط به شاخص‌ها نظیر شاخص ۳۰ شرکت بزرگ، شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر، شاخص صنعت و شاخص قیمت را به تفکیک مشاهده کرد.
ایزی تریدر همراه

همان‌طور که اشاره شد، یکی از برتری‌های ایزی تریدر همراه این است که می‌توانید از هر جا نمادی را مشاهده کردید از همان جا سفارش خود را به‌سادگی یک اشاره ثبت کنید. برای مثال می‌توانید در تب «بیشترین افزایش»، با لمس نام نماد دلخواه، اطلاعات تکمیلی را مشاهده کرده و ثبت سفارش کنید. کیبورد اختصاصی ایزی تریدر همراه نیز با قابلیت شخصی‌سازی به شما کمک می‌کند، ضمن تنظیم مقادیر پیش‌فرض، با سرعت بیشتری سفارش خود را ارسال کنید. غیر از ویژگی‌هایی که درباره‌ی آن‌ها خواندید، «صفر تا صد نماد» نیز به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در مورد سهم به دست آورید.

سایر اطلاعات کاربردی که ایزی تریدر در اختیار معامله‌گران بورس قرار می‌دهد:

تکنیکال همراه: تکنیکال همراه را که با نام ایزی‌چارت در ایزی تریدر همراه مشخص شده، باید وجه تمایز بزرگی برای ابزار معامله همراه مفید خواند چراکه نمی‌توان نمونه‌ی مشابه تکنیال همراه را در سایر اپلیکیشن‌های فارسی برای معامله در بورس مشاهده کرد. ابزار تحلیل تکنیکال ایزی تریدر همراه تحت عنوان «ایزی چارت» کمک می‌کند تا تحلیل دقیق‌تری از بازار سهام داشته باشید. در «ایزی چارت» می‌توان نمودارهای مختلف لگاریتمی و حسابی را همراه‌با اندیکاتورها مشاهده کرد. در این بخش کاربر می‌تواند به نمودارهای تعدیل شده نیز دسترسی داشته باشد؛ در این نمودار اثر افزایش سرمایه و تقسیم سود سهم نیز لحاظ شده است.

ایزی تریدر همراه

اطلاعات آماری لحظه‌ای: این بخش شامل اطلاعات آماری از قبیل خرید و فروش‌های حقیقی و حقوقی در کنار داده‌های دیگری نظیر ارزش و حجم خرید و فروش‌ها است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بهتر متوجه شوید چه کسانی در حال فروش یا چه شرکت‌هایی در حال خرید سهم مورد نظر شما هستند. مثلا زمانی‌که نمادی صف فروش می‌شود، مهم است بدانیم اغلب فروشنده‌ها را افراد حقیقی یا حقوقی تشکیل می‌دهند.

سایر اطلاعات: در این بخش می‌توان اطلاعاتی نظیر تعداد معاملات، اولین قیمت و ارزش معاملات و همچنین اطلاعات بنیادی نظیر بازده‌ی یک ماه، P/E و EPS را مشاهده کرد.

صف‌های خرید و فروش: در این قسمت می‌توان پنج مظنه‌ی برتر خرید و فروش را به‌همراه اطلاعاتی نظیر تعداد فروشندگان در مظنه مورد نظر در کنار حجم و قیمت را مشاهده کرد. همچنین نمایش گرافیکی حجم پنج مظنه برتر نیز به درک سریع‌تر حجم خریداران و فروشندگان کمک می‌کند. ضمنا باید به نمایش آخرین قیمت خرید و فروش روی نمودار نیز اشاره کنیم.

رصد دارایی‌ها

نظارت پیوسته بر پرتفوی یا همان دارایی‌ها برای تمام سرمایه‌گذاران بورس مهم است. اینکه هر نماد چند درصد از دارایی شما را تشکیل یا باتوجه به نوسانات بازار در همین لحظه چند درصد بازدهی کسب کرده‌اید، برای معامله‌گران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ایزی تریدر همراه

ایزی تریدر همراه اطلاعات کاملی از دارایی‌ها و میزان سود و زیان احتمالی را در اختیارتان می‌گذارد. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی از دارایی‌هاتان می‌توانید روی تب «پرتفوی» در نوار پایین اپلیکیشن کلیک کنید. در این بخش سه گزینه «پرتفوی»، «پرتفوی لحظه‌ای» و «نمودار» برای انتخاب وجود دارد. در تب «پرتفوی» دارایی‌هایتان را با اطلاعاتی نظیر تعداد سهم‌های خریداری شده، ارزش ریالی آن‌ها و قیمت پایانی را مشاهده می‌کنید.

کلام آخر

در مجموع، می‌توان سرعت در ایزی تریدر همراه را به سکه‌ای تشبیه کرد که دو روی آن شامل ارسال سفارش سریع و همچنین امکان دریافت سریع اطلاعات به‌منظور رصد بازار و انجام خرید یا فروش است. به‌طور حتم سرعت در بازار بورس را باید کلیدی خواند که می‌تواند در صورت استفاده‌ی هوشمندانه، هر معامله‌گری را به سوی موفقیت هدایت کند. همچنین باید به رابط کاربری ساده و گویا اشاره کرد که داده‌های متعدد را به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن به کاربر نمایش می‌دهد. ایزی تریدر همراه را باید یک اپلیکیشن پویا خواند که با رویکردی نوین توسعه یافته است؛ توسعه مبتنی بر فناوری PWA‌ را باید شاهدی بر این مدعی عنوان کرد. 

بورس دیگر یک سالن پرهیاهو و شلوغ نیست. حتی نیازی نیست شما در سالن پذیرش کارگزار بورس برگه‌های رنگی سفارش خرید و فروش را پر کنید و در صف  معامله‌گرِ پرمشغله کارگزاری منتظر بمانید. به لطف فناوری‌های نوینی مثل ایزی تریدر و با یک گوشی هوشمند شما از هر جا به قلب بورس متصل هستید. پس به کاناپه‌ی نرمتان تکیه بدهید و سفارشتان را ارسال کنید. 

دانلود ایزی تریدر همراه

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • ایزی تریدر همراه چه مزیتی در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های بورس دارد؟

    ایزی تریدر زیرساخت‌های فنی به‌روز و پیشرفته‌ای دارد؛ به‌صورتی که بدون هیچ مشکلی برای کاربران iOS هم در دسترس است. دسته‌بندی و قابلیت جستجوی هوشمند هم از مزیت‌های ایزی تریدر محسوب می‌شود.

  • ایزی تریدر همراه چگونه کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری بهتری در بورس داشته باشیم؟

    سرعت زیاد اپلیکیشن ایزی تریدر همراه یکی از مواردی است که کمک می‌کند تا معامله‌گران بورس، رشد قابل‌توجهی داشته باشند. نه‌فقط سرعت ارسال سفارش، بلکه سرعت انتقال داده‌ها هم با طبقه‌بندی و اطلاعات متعدد افزایش یافته است.

  • برای استفاده از ایزی تریدر چه مراحلی باید انجام شود؟

    ابتدا باید در سامانه مفید، یک حساب افتتاح کنید. سپس با مراجعه حضوری به یکی از ۲۰۰۰ دفتر منتخب پیشخوان دولت، ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. در آخر، با دانلود ایزی تریدر همراه روی گوشی همراه، می‌تواند سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات