مایکروسافت کاهش سرعت پردازنده در سرفیس پرو 6 و سرفیس بوک 2 را تأیید کرد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
دستگاه‌های سرفیس پرو ۶ و سرفیس بوک ۲ مایکروسافت پس از به‌روزرسانی دچار کاهش سرعت پردازنده شده‌اند. حال مایکروسافت مشکل را تأیید کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت مشکل محدودیت سرعت پردازش پردازنده و کاهش سرعت آن‌ را در بعضی از دستگاه‌های سرفیس پرو ۶ و سرفیس بوک ۲ پس از ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید برای این مدل‌ها تأیید کرد. پردازنده‌ی این دستگاه‌های فوق باریک روی فرکانس ۴۰۰ مگاهرتز دچار محدودیت می‌شود و حتی پس از خاموش کردن و راه‌اندازی مجدد روی همین فرکانس باقی می‌ماند و افزایش نمی‌یابد.

کاربران مدل‌های سرفیس پرو 6 و سرفیس بوک 2 طی هفته‌ی گذشته اطلاعاتی را در مورد این مشکل روی وب‌سایت ردیت ارسال کرده‌اند. اکنون مایکروسافت مشکل را با انتشار اطلاعیه‌ای تأیید کرده است. سخنگوی مایکروسافت در وب‌سایت تک‌ریپابلیک اعلام کرد:

ما از مشکلی که برخی کاربران مبنی بر پایین بودن سرعت پردازنده‌ی سرفیس بوک‌ها گزارش کرده‌اند، آگاه هستیم. تلاش می‌کنیم به‌سرعت این مشکل را در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف کنیم.

در حال‌ حاضر کاربران ردیت قابلیت BD PROCHOT پردازنده‌ی اینتل را عامل این مشکل معرفی می‌کنند. قابلیت مطرح‌شده در زمان‌هایی کاربرد دارد که دمای پردازنده بیش از حد افزایش می‌یابد و در نتیجه پیغامی به پردازنده برای کاهش سرعت ارسال می‌شود؛ به‌ همین جهت، سرعت پردازنده کاهش می‌یابد و سیستم خنک می‌شود. مشکل آنجا است که قابلیت BD PROCHOT می‌تواند با قطعات و لوازم جانبی دیگر هم فراخوانی شود و محدود به پردازنده نیست. دلیل این امر جلوگیری از داغ شدن و آسیب دیدن قطعاتی است که در کنار پردازنده جای‌گذاری شده‌اند و ممکن است حرارت پردازنده و کل سیستم روی آن‌ها تأثیر بگذارد. بنابراین، ممکن است مقصر اصلی در کاهش سرعت دستگاه‌های مایکروسافت، BD PROCHOT باشد؛ به‌شکلی که حتی زمانی‌که دمای پردازنده پایین است، این قابلیت فعال می‌شود.

لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت تنها دستگاه‌هایی نیستند که از قابلیت BD PROCHOT استفاده می‌کنند، ولی اخیرا شکایت‌های فراوانی از این مدل خاص دیده شده است.

راه‌حل قطعی و رسمی برای این مشکل هنوز ارائه نشده است، ولی برخی کاربران با استفاده از نرم‌افزاری جانبی به‌نام ThrottleStop موفق شده‌اند این مشکل را برطرف کنند. باید توجه داشت، استفاده از نرم‌افزارهای جانبی برای غیرفعال کردن تنظیمات سیستم ممکن است خطرناک باشد و باید در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.

از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی قیمت، مشخصات فنی، تصاویر و مقایسه‌ی لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هیبریدی سری سرفیس از بخش محصولات استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات