حقوق مهندسان نرم افزار مایکروسافت چقدر است؟

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
همه‌ی ما می‌دانیم شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا حقوق های قابل توجهی را به کارمندان خود پرداخت می‌کنند؛ ولی اگر کنجکاو هستید که بدانید مقدار دقیق دریافتی یک مهندس نرم‌افزار در اینگونه شرکت‌ها چقدر است؛ با ما همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به کار کردن در شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی هستند، می‌خواهند بدانند مهندسان نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت چقدر درآمد دارند. میزان حقوق پرداختی این شرکت اغلب روی شرکت‌های دیگر حوزه‌ی فناوری که با پیشرفته‌ترین متخصصان فناوری اطلاعات کار می‌کنند، تأثیر به‌سزایی دارد.

 وب‌سایت levels.fyi که اطلاعات مربوط به حقوق شرکت‌های بزرگ را از منابع موثق دریافت می‌کند، طی گزارشی اعلام کرده مایکروسافت به مهندسانی که در سطح ۶۷ قرار دارند (به‌عنوان مثال، مهندس نرم‌افزار ارشد) تقریبا ۲۲۲,۷۱۴ دلار حقوق، ۲۲۶,۰۰۰ دلار در سال سهام و همینطور ۷۳,۱۴۳ دلار به‌عنوان پاداش پرداخت می‌کند.

مایکروسافت

مهندسانی که به سطح ۶۹ می رسند می‌توانند سالیانه ۲۷۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان حقوق ،۵۰۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان سهام و ۱۴۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان پاداش درآمد داشته باشند. (اگرچه پایگاه داده levels.fyi اطلاعات مربوط به این سطح را فقط از یک کارمند دریافت کرده است).

در شرکت گوگل، مهندسان نرم‌افزار در سطح L۷ (یک مدیر ارشد، تقریبا برابر با سطح  ۶۷ مایکروسافت) می‌توانند انتظار داشته باشند ۲۵۶،۰۵۹ دلار به‌عنوان حقوق سالانه، ۲۸۶،۱۷۶ دلار به‌عنوان سهام و ۸۳،۲۹۴ دلار به‌عنوان پاداش درآمد داشته باشند.

افرادی که به سطح (L۸) یا جایگاه مدیر کل می رسند،  می‌توانند از مجموع دریافتی ۸۰۰ هزار دلاری خود لذت ببرند. اما همانند سطح ۶۹ مایکروسافت تعداد کمی از کارمندان سطح L۸ وجود دارند که اطلاعات خود را در اختیار  levels.fyi بگذارند؛ بنابراین حدس زدن مقدار واقعی حقوق مهندسان این سطح کار سختی است.

افرادی که به این سطح می‌رسند بیش از آنکه یک توسعه‌دهنده یا مهندس باشند، یک مدیر هستند. شاید این امر برای برخی متخصصان تکنولوژی خوشایند نباشد و تنها کاری که آن‌ها علاقه‌مند به انجام دادن آن هستند، ساخت برنامه‌ها و کد زدن است. اما برای برخی دیگر هیچ چیزی بهتر از مدیریت یک تیم که چالش‌های بزرگی پیش رو دارد، نیست.

مقایسه میزان درآمد یک مهندس نرم‌افزار ارشد مایکروسافت (سطح ۶۷) و یک مهندس سطح (L۷) گوگل

مایکروسافت

گوگل

حقوق سالانه

$ ۲۲۲,۷۱۴ 

$ ۲۵۶,۰۵۹

سهام

$ ۲۲۶,۰۰۰

$ ۲۸۶,۱۷۶

پاداش

$ ۷۳,۱۴۳

$ ۸۳,۲۹۴

حقوق و مزایای مهندسان سطح ۶۷ مایکروسافت مقداری بالاتر از یک مهندس نرم‌افزار متوسط است. این عنوان معمولا به افرادی اختصاص داده می‌شود که به‌تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و اخیرا استخدام شده‌اند؛ مایکروسافت به مهندسان سطح متوسط ۱۳۰,۲۸۷ دلار به‌عنوان حقوق پایه، به‌طور میانگین ۱۶,۸۲۴ دلار به‌عنوان پاداش استخدام و یک پکیج سهام ۴ ساله به ارزش ۲۵,۹۰۲ دلار پرداخت می‌کند.

شرکت گوگل، به طور متوسط سالانه ۱۱۵,۰۰۰ دلار به مهندسان تازه وارد می‌پردازد، در کنار آن یک پاداش ۴۴,۰۰۰ دلاری، ۱۳۹,۰۰۰ دلار به‌عنوان سهام و ۲۲,۰۰۰ دلار به‌عنوان پاداش سالانه به مهندسان پرداخت می‌شود.

گوگل

البته، متخصص شدن در مهارت‌هایی مورد تقاضا، حقوق‌ها را بالاتر می‌برد. به‌عنوان مثال هوش مصنوعی (AI) و مهارت یادگیری ماشین (ML)می‌تواند منجر به حقوق چند میلیون دلاری شود، این درآمد تحت عنوان مزایا و سهام و پاداش به مهندسان تعلق خواهد گرفت.

همان‌طور که دیدیم شرکت‌های بزرگ تکنولوژی (همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد) به مهندسان نرم‌افزار خود حقوق زیادی پرداخت می‌کنند. برای برخی متخصصان تکنولوژی، کار کردن در یک شرکت بزرگ ممکن است کمی طاقت فرسا باشد؛ اما برای کسانی که می‌خواهند روی پروژه‌های عظیم کار کنند که بر زندگی صدها میلیون نفر تأثیر می‌گذارد، شرکت‌های بزرگ قطعا بهترین اتخاب هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات