بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی معرفی شد [به‌روزرسانی]

جدیدترین محصول بوگاتی، ضمن یادآوری EB 110 به‌عنوان اولین خودروی مدرن شرکت سازنده و ۱۱۰ سالگی تأسیس بوگاتی، با تیراژ تولید ۱۰ دستگاه و قیمتی نزدیک به ۹ میلیون دلار ساخته می‌شود.

اولین تصاویر رسمی بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج چنتودیچی (Centodieci) برای رونمایی در فستیوال کنکور دالگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) منتشر شده است. از عکس‌ها می‌توان نتیجه گرفت که جدیدترین بوگاتی دنیا، در محلی خصوصی (احتمالا استودیو طراحی، مونتاژ شرکت در مولشیم فرانسه) به نمایش درآمده است؛ چراکه نماهایی از ساختمان مربوطه در تصاویر دیده می‌شوند.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی  Bugatti  EB110 Super Sport Hommage

براساس اطلاعات موجود، بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی از پلتفرم و تجهیزات فنی شیرون استفاده می‌کند؛ اما بازطراحی شده است تا ظاهری شبیه به EB 110 سوپراسپرت مدل ۱۹۹۱ داشته باشد. ساختار سپر و جلوپنجره، همراه‌با چراغ‌های و ادوات فیبرکربن، نمایی کاملا متفاوت از شیرون فراهم کرده‌اند. همچنین، رینگ‌های جدید با چند گروه LED باریک در پشت، بدنه‌ی محصول جدید بوگاتی را آینده‌نگر و چشم‌گیر نشان می‌دهند.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی  Bugatti  EB110 Super Sport Hommage

تصاویر مربوط به نمونه‌ی موجود، تأکید زیادی بر ترکیب رنگ سیاه و سفید دارد. این موضوع در سرتاسر بدنه، چرخ‌ها و سپرهای طرفین دیده می‌شود. از دیگر نکات جالب توجه،  نصب ۵ حفره‌ی مدور در نمای جانبی است که الهام‌گرفته از نسخه‌ی کلاسیک EB 110 به‌نظر می‌رسد. احتمالا طرح ۴ اگزوز با ساختار دوگانه و چیدمان عمودی در عقب هم فسلفه‌ی وجودی خاصی دارد که بعدا توسط طراحان بوگاتی توضیح داده خواهد شد.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی  Bugatti  EB110 Super Sport Hommage

از دیدگاه فنی، اندکی تفاوت بین بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج و شیرون وجود دارد. با این اوصاف، پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل، با ۴ توربوشارژر روی EB 110 مدرن نصب شده است که به‌جای ۱۵۰۰ اسب‌بخار، قدرت ۱۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد. زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت هم، ۲.۴ ثانیه خواهد بود. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، ۶ ثانیه و برای ثبت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، نیاز به زمان ۱۳.۱ ثانیه دارد. نهایت سرعت بوگاتی چنتودیچی، محدود به ۳۸۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج سنتودینچی  Bugatti  EB110 Super Sport Hommage

اطلاعات تکمیلی از بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی به محض انتشار از رسانه‌های معتبر در همین پست به اطلاع مخاطبان زومیت خواهد رسید. این محصول، بنابر اظهارات منابع مختلف، آستانه قیمت ۸.۹ میلیون دلار دارد و فقط با ۱۰ دستگاه عرضه خواهد شد. پسوند چنتودیچی (Centodieci) در زبان ایتالیایی به‌معنی ۱۱۰ است که می‌تواند علاوه بر کد مدل EB 110 به سالگرد تأسیس برند بوگاتی در سپتامبر (شهریور) ۱۹۰۹ میلادی و ۱۱۰ سالگی شرکت سازنده اشاره داشته باشد.

در سال ۱۹۸۷، آرتیولی با تشویق فروچیو لامبورگینی (مؤسس و مالک برند لامبورگینی) و چند تن دیگر از بزرگان خودروسازی ایتالیا، حق استفاده از برند و نام تجاری بوگاتی را خریداری کرد. او خط تولید جدیدی برای بوگاتی در مودنا ایتالیا فراهم نمود و تصمیم گرفت، به‌جای خودروهای سوپرلوکس، وارد بازار نوپای ابرخودروها شود. با این برنامه، پروژه‌ی بوگاتی EB 110 آغاز شد. طراحی خودرو، توسط مارسلو گاندیانی (طراح لامبورگینی میورا ۱۹۶۶ و لامبورگینی دیابلو ۱۹۹۰) انجام شد که از شخصیت‌های برجسته در استودیو برتونه بود. مدیریت فنی پروژه هم، به پائولو استانزانی (Paolo Stanzani) واگذار شد که سابقه‌‌ای طولانی در سرپرستی دپارتمان مهندسی لامبورگینی و چند تیم فرمول یک داشت.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

روز ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) ۱۹۹۱ مصادف با ۱۱۰ امین سالگرد تولد اتوره بوگاتی، برای رونمایی از EB 110GT انتخاب شد. این محصول، با پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل، مجهز به ۶۰ سوپاپ و ۴ توربوشارژر بود، که ۵۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. در مجموع، ۱۳۹ دستگاه EB 110 ساخته شد که در نسخه‌های مختلف، امروزه ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار دلار، ارزش کلکسیونی دارند.پس از ورشکستگی آرتیولی، در سال ۱۹۹۵ حقوق تجاری بوگاتی به شرکت آلمانی دوئر (Dauer Sportwagen) واگذار شد و سرانجام در ماه می (اردیبهشت‌ماه) ۱۹۹۸، اتفاق تاریخی برای بوگاتی رقم خورد و فولکس واگن، به مالکیت این برند رسید. 

منبع carscoops

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید