حریم خصوصی در خودروهای خودران باید حفظ شود

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
کمیته‌ی ملی حمل‌ونقل استرالیا می‌گوید با قانونی‌شدن استفاده از خودرو خودران و ورود آن به جاده‌های این کشور، حریم خصوصی افراد باید حفظ شود.
تبلیغات

طبق آخرین گزارش کمیته‌ی ملی حمل‌ونقل استرالیا (NTC) درباره‌ی خودرو خودران، این کشور باید در رویکرود خود به فناوری خودران، حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد. خودروهای خودران برای کارکردن به داده‌های بسیار زیادی متکی هستند و به‌طور مداوم با سایر وسایل نقلیه و زیرساخت‌های جاده‌ای و فضای ابری ارتباط برقرار می‌کنند.

همراه‌با اطلاعات درباره‌ی کنترل و هدایت، انتظار می‌رود خودروهای خودران داده‌هایی درباره‌ی همه‌چیز از اطلاعات مکانی کاربر گرفته تا عادات رفت‌وآمد و انتخاب سرگرمی و حتی اطلاعات بالقوه‌ی بیومتریک سرنشینان جمع‌آوری کنند.

autonomous car / خودرو خودران

نحوه‌ی محافظت داده‌های حیاتی خودرو از دسترس افراد بزهکار و اینکه خودروسازان این اطلاعات را با چه کسانی به‌اشتراک می‌گذارند، یکی از سؤال‌های مهم درباره‌ی فناوری خودران به‌شمار می‌رود که بعضی اوقات به‌عنوان سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند شراکتی (C-ITS) شناخته می‌شوند.

مارکوس بورک، مدیر اجرایی فناوری‌های آینده در NTC گفت:

امکان دسترسی دولت به C-ITS برای بهبود تصمیم‌گیری و ارائه‌ی خدمات به مردم وجود دارد؛ اما این دسترسی باید با محافظت کافی از حریم شخصی متعادل شود.

NTC در تحقیقات قبلی، انتشار برخی اطلاعات درباره‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران برای اشتراک‌گذاری با دولت را خواستار شد؛ زیرا دولت برای اهدافی مانند مقررات ایمنی خودروهای خودران و بهینه‌سازی شبکه‌های جاده‌ای و اجرای قوانین جاده‌ای به دسترسی به اطلاعات این خودروها نیاز دارد. بااین‌حال، اطلاعاتی نیز وجود خواهد داشت که به‌گفته‌ی NTC باید خصوصی نگه داشته شوند.

autonomous car / خودرو خودران

NTC همراه‌با درخواست‌های خود برای حفظ حریم خصوصی، نیاز به چهارچوب شفاف بیمه‌ برای خودروهای خودران را هم مهم اعلام کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات