دستور قضایی برای مدیرعامل‌های ایران خودرو و ساپیا

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
تمام حساب‌های هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو با حکم بازپرس مسدود شد؛ همچنین سید جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز به مدت ۶ ماه ممنوع‌الخروج شده است.
تبلیغات

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حکم بازپرس شعبه‌ی پنجم دادسرای کارکنان دولت از اسفند ماه سال گذشته به مدت ۶ ماه ممنوع‌الخروج شده است. غلام‌حسین  اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه نیز با تشریح جزئیات بازداشت چند نفر از مدیران ارشد سایپا گفته بود:

پرونده تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر بازداشت هستند. 
ابلاغیه

به‌گفته‌ی اسماعیلی، بعضی بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا  هستند و بعضی دیگر از آن‌ها، سابقه‌ی نمایندگی‌ سایپا در امور ثبت‌نام و واگذاری خودرو دارند.

مدیرعامل‌های ایران خودرو و ساپیا

همچنین صبح امروز در فضای مجازی نامه‌ای منتشر شد که منتسب به دستورالعمل اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی و حکم قضایی بازپرس شعبه ۱۴ ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره‌ی پرونده مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو است. در این نامه اشاره شده که بانک مرکزی به تمام بانک‌ها نامه‌نگاری کرده و دستور داده است که تمام حساب‌های هاشم یکه‌زارع (مدیر‌عامل شرکت ایران‌خودرو) را مسدود کنند و هیچ خدمات بانکی به او ارائه ندهند.

ابلاغیه

مسدود شدن حساب سازمان‌ها و نهادها، اتفاق تازه‌ای نیست.  به‌عنوان مثال، برای شهرداری تهران یا شهرداری رشت هم در چند نوبت شاهد مسدود شدن حساب بوده‌ایم. معمولاً این اتفاق بعد از افزایش بدهی‌های یک سازمان از مبلغ مشخص صورت می‌گیرد. اما سؤال مهم، مربوط به پیگرد قضایی افراد، به‌جای نهادها یا مؤسسات است. این موضوع، حساسیت اذهان عمومی نسبت به شرایط مالی در ایران‌خودرو و سایپا را، افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات