سامسونگ تبلیغات تمسخرآمیز خود درباره اپل را حذف می‌کند

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ که در گذشته اپل را به‌خاطر حذف جک هدفون تمسخر می‌کرد، پس از رونمایی گلکسی نوت 10 دست به تحریف پیشینه‌ی تبلیغاتی خود زده است!
تبلیغات

گلکسی نوت 10 فاقد جک ۳/۵ میلی‌متری بوده و در عوض، دارای یک پورت USB-C است. زمانی‌که اپل اقدام به حذف جک هدفون و تبلیغ این موضوع کرد، سامسونگ هم سعی کرد از این فرصت در تبلیغات گوش‌های گلکسی نوت 8، گلکسی S9 و گلکسی نوت 9 برای طعنه‌زنی به اپل استفاده کند. حال سامسونگ، می‌خواهد شواهد باقی‌مانده از عمل خود را از بین ببرد و به‌شدت سعی در تغییر گذشته‌ی پرادعایش دارد.

احتمالا تبلیغات سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۷ را به یاد دارید. این تبلیغات پس از آنکه اپل اقدام به حذف جک هدفون از گوشی‌ 7 کرد، بیشتر به‌چشم می‌خوردند. یک آگهی‌ با عنوان «به‌سوی پیشرفت»، کاربر گوشی آیفون را نشان می‌داد که هر سال رضایتش از خرید گوشی آیفون کمتر و کمتر می‌شد، تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۷ یک گوشی گلکسی سامسونگ خریداری کرد. این گوشی چه ویژگی بهتری نسبت به آیفون داشت؟ خبری از شارژ بی‌سیم نبود و البته، درگاه صوتی ۳/۵ میلی متری داشت.

جک هدفون

حال در گلکسی نوت 10 هم خبری از جک هدفون نیست و در عوض سامسونگ برای کاربران خود، پورت USB-C را به ارمغان آورده است. البته این خبر چندان دور از انتظار نبود، زیرا سامسونگ از آخرین تولیدکنندگان گوشی هوشمند محسوب می‌شد که هنوز اقدام به حذف جک هدفون نکرده بود. استفاده‌ی گسترده از بلوتوث و آداپتورهای صوتی که به‌راحتی در دسترس هستند، باعث شده تا در سال‌های اخیر، به‌کارگیری جک‌های صوتی ۳/۵ میلیمتری چندان ضرورتی نداشته باشد.

تمسخر اپل به‌منظور تضعیف آیفون توسط شرکت‌های رقیب، قدمتی دیرینه دارد. اخیرا هم هواوی سعی کرده از غافله عقب نماند و به مشتریانی که منتظر خرید آیفون XS مکس و آیفون XS بودند، یک پاوربانک هواوی هدیه دهد تا با استفاده از این فرصت، اشاره‌ای به عمر کوتاه باتری‌های آیفون در مقایسه با باتری‌های خودش کند؛  موضوعی که تاکنون اثبات نشده‌ است،.

مقاله‌های مرتبط:

    اولین‌بار، شرکت بیزینس اینسایدر متوجه تلاش سامسونگ مبنی بر ازبین‌بردن شواهد تمسخر اپل به‌دلیل حذف جک هدفون شد. اکنون شاهد حذف بسیاری از ویدیوهای آگهی «به‌سوی پیشرفت» از کانال‌های یوتیوب رسمی سامسونگ با ۳ میلیون مشترک هستیم و دیگر اثری از ویدیوهای مورد بحث دیده نمی‌شود. در کانال دیگری که از سوی شرکت سامسونگ واقع در آمریکا اداره می‌شود و ۱/۸ میلیون مشترک دارد هم همین اقدام صورت گرفته است. اکنون بر همه محرز شده است که سامسونگ سعی در پاک کردن شواهد این موضوع دارد.

    ویدیوی «به‌سوی پیشرفت» هنوز از کانال یوتیوبی شرکت سامسونگ واقع در مالزی پاک نشده است. در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز سامسونگ سعی کرد در تبلیغات گوشی گلکسی S9 با طعنه زدن به تصمیم جنجالی اپل در استفاده از باتری‌های قدیمی، از فرصت بهره ببرد. شرکت کره‌ای در ویدیوی خود، با تمرکز بر این موضوع که سرعت گوش‌های آیفون در مقایسه با سرعت گوشی‌های گلکسی سامسونگ کمتر است، یک کاربر آیفون را به تصویر کشید که در نهایت تصمیم می‌گیرد به گوشی‌های سامسونگ روی آورد.

    سامسونگ در راستای پاکسازی گذشته‌ی خود، مجموعه ویدیوهای «مبتکرانه» خود را به‌طور کامل پاک کرده است. در این مجموعه، علاوه‌بر آگهی «به‌سوی پیشرفت» ویدیوهای دیگری نیز وجود داشت که در آن‌ها به موارد زیادی از جمله پایین بودن سرعت LTE اپل اشاره شده بود. خوشبختانه، کانال دیگری تمامی ویدیوهای حذف‌شده را مجددا آپلود کرده است.

    شما درباره‌ی اقدامات اخیر سامسونگ از ساخت تبلیغات به منظور طعنه زدن به اپل گرفته تا حذف این ویدیوها چه نظری دارید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات