ولوو XC90 ضدگلوله تولید می‌شود

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی ضدگلوله‌ی ولوو XC90 وزنی نزدیک به پنج تن دارد و فرایند تولیدش، حدود دو سال طول کشیده است.
تبلیغات

بسیاری از افراد و شخصیت‌ها مثل سیاست‌مداران، دیپلمات‌ها، ثروتمندان، نیروهای امنیتی، افراد پلیس و... از خودروهای ویژه و زرهی استفاده می‌کنند. ولوو برای این منظور نسخه‌ای ضدگلوله از XC90 را معرفی کرده است.

VOLVO XC90 ARMORED

ولوو برای ساخت این مدل نزدیک دو سال زمان صرف کرده است و در نهایت، توانسته رتبه‌ی VPAM VR8 را برای این مدل دریافت کند که دومین رده‌ی بالا برای حفاظت محسوب می‌شود. VPAM سازمانی است که در زمینه‌ی مواد ضدگلوله تحقیق و آزمایش می‌کند. استاندارد VR8 به ولوو XC90 ضدگلوله این امکان را می‌دهد که به‌صورت ۳۶۰ درجه از هر زاویه‌ای بتواند در برابر شلیک گلوله مقاومت کند. افزون بر این، محصول جدید ولوو توانایی مقاومت در برابر انفجار را دارد. 

VOLVO XC90 ARMORED

زیر پوسته‌ی این خودرو قوای فنی ولوو XC90 را با کد T6 شاهد هستیم. این خودرو در ابتدا، در کارخانه‌ی ولوو در سوئد ساخته می‌شود و سپس، برای نصب تجهیزات ضدگلوله به آلمان ارسال می‌شود. ورقه‌های فولادی بسیار مقاوم و به ضخامت ۱۰ میلی‌متر و شیشه‌های ضدگلوله با ضخامت ۵۰ میلی‌متر روی این خودرو نصب می‌شوند. 

VOLVO XC90 ARMORED

 پس از نصب تمامی تجهیزات لازم برای ضدگلوله‌کردن خودرو، وزن XC90 به ۴,۴۹۰ کیلوگرم می‌رسد. به نظر می‌رسد با توجه به این وزن سنگین، تغییراتی نیز در سیستم تعلیق و سیستم ترمز این خودرو اعمال شود؛ ولی متأسفانه تمامی اطلاعات فنی مدل‌های ضدگلوله محرمانه است و چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم. حتی ممکن است قدرت پیشرانه نیز با مدل‌های عادی تفاوت داشته باشد. 

VOLVO XC90 ARMORED

به‌گفته‌ی مدیر بازاریابی خودروهای خاص ولوو، سازنده مطمئن شده است این مدل از نظر ظاهر خارجی و بدنه از مدل استاندارد XC90 تشخیص‌دادنی نباشد. اگر به تصاویر نیز نگاه کنید، متوجه خواهید شد ولوو این کار را به بهترین شکل انجام داده است؛ ولی ماجرا در داخل کابین کاملا متفاوت است. 

VOLVO XC90 ARMORED

ولوو XC90 ضدگلوله، تنها خودرو زرهی ولوو نیست و این شرکت دو مدل دیگر با سطح متفاوت پنل‌های ضدگلوله در خط‌تولید دارد. ولوو XC90 ضدگلوله تا پایان سال ۲۰۱۹ و نسخه‌ی سبک‌تر هم اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

VOLVO XC90 ARMORED
VOLVO XC90 ARMORED
VOLVO XC90 ARMORED
VOLVO XC90 ARMORED
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات