اپل سال گذشته ۸۰ درخواست دولتی برای حذف ۶۳۴ اپلیکیشن دریافت کرد

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اهمیت اپلیکیشن‌ها در تغییر فرهنگ و سیاست کشور‌ها موجب شده سال گذشته اپل ۶۳۴ درخواست دولتی برای حذف اپلیکیشن از اپ‌استور دریافت کند.
تبلیغات

عمومیت دستگاه‌های ساخت اپل باعث شده فروشگاه نرم‌افزاری دستگاه‌های تولیدی این شرکت، به‌‌ویژه آیفون‌ و آیپد، مملو از اپلیکیشن‌های متنوع باشد؛ موضوعی که هم‌ برای کاربران و هم برای اپل مفید است؛ اما قطعا مسئولیت‌پذیری‌هایی نیز با خود به‌همراه می‌آورد.

حال در‌ همین‌ زمینه، اپل روز گذشته از ۸۰ درخواست دولتی ۱۱ کشور مختلف خبر داد که در مجموع، خواستار حذف ۶۳۴ اپلیکیشن شده بودند. این درخواست‌ها بین بازه‌ی زمانی ۱۰ تیر تا ۱۰ دی‌ سال گذشته ثبت شده‌اند. اگرچه در گزارش نامی از این اپلیکیشن‌ها برده نشده؛ طبق گفته‌ی اهالی کوپرتینو، اکثر اپلیکیشن‌های درخواستی دولت‌ها حذف شده‌اند.

در میان کشور‌های درخواست‌کننده، چین با ۵۶ درخواست رتبه‌ی نخست را ازآنِ خود کرده است. شرقی‌ها در این درخواست‌ها، حذف ۶۲۶ اپلیکیشن مختلف را از اپ‌استور خواستار شده‌ بودند که از این تعداد با ۵۱۷ عدد موافقت شده است. بیشتر این برنامه‌ها محتوای غیراخلاقی یا تشویق‌کننده‌ی قمار را ارائه می‌کردند. با‌ این‌ اوصاف، درخواست‌ کشور‌های دیگر بیشتر حول اپلیکیشن‌هایی بود که به نقض حریم خصوصی و زیر‌پاگذاشتن قانون کپی‌رایت می‌پرداختند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی گزارش جدید کوپرتینویی‌ها، کاهش درخواست‌های دولتی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ برای دسترسی به داده‌های کاربران (شهروندان) بوده است. در واقع، تعداد درخواست‌ها از ۳۲ هزار و ۳۴۲ در نیمه‌ی نخست سال گذشته‌ی میلادی، به ۲۹ هزار و ۱۸۳ در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه خود را در این‌ زمینه با ما و دیگر کاربران زومیت به‌ اشتراک بگذارید. به‌ باور شما، آیا دولت‌ها باید از اجازه‌ی دسترسی به داده‌های شهروندانشان به بهانه‌ی حفظ امنیت ملی برخوردار باشند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات