حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجمع جهانی اقتصاد

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌همراه صاحب‌نظران اقتصادی و سیاست‌مداران بیش از ۱۰۰ کشور جهان در مجمع بین‌المللی داووس تابستانی حضور پیدا کرد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌همراه صاحب‌نظران اقتصادی و سیاست‌مداران بیش از ۱۰۰ کشور جهان در نشست سالیانه‌ی قهرمان نو یا داووس تابستانی حضور پیدا کرد. در این نشست که روز سه‌شنبه در شهر بندری دالیان چین برگزار شد، وزیر ارتباطات نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت:

مطرح‌کردن دستاورد جوانان ایرانی در مجامع جهانی، افتخارآمیز است. امروز در اجلاس تابستانه‌ی مجمع جهانی اقتصاد در دالیان چین، در یک نشست علمی حضور پیدا کردم و با اشاره به رشد چشمگیر شرکت‌های استارتاپ در ایران و نیز زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سؤالات حضار نیز پاسخ دادم. فردا هم در پکن ملاقات‌های جداگانه‌ی دیگری با وزیر ارتباطات چین و نیز دبیرکل سازمان همکاری‌های فضایی آسیااقیانوسیه خواهم داشت. توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی در بخش فناوری اطلاعات و نیز تحقیقات مشترک فضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های فضایی آسیااقیانوسیه از محورهای مذاکرات خواهد بود.
محمدجواد آذری جهرمی

لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین، در این مراسم اعلام کرد برگزاری مجمع داووس تابستانی از سه سال پیش، یعنی از زمان ظهور دور جدید انقلاب صنعتی در چین، آغاز شده و اکنون گام جهانی‌شدن آن شتاب گرفته است. همچنین، وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصاد چین گرایش باثبات و رو به مطلوب را حفظ کرده، گفت:

اشتغال‌زایی نیز به‌طور پی‌درپی افزایش یافته و درصد بیکاری در شهر‌ها و شهرستان‌ها در ماه گذشته در سطح پایین، یعنی ۵ درصد، حفظ شده است.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیز با انتشار پستی در توییتر خود به حضور وزیر ارتباطات در این مراسم واکنش نشان داد و نوشت:

جواد عزیز مدعو یکی از معتبرترین نشست‌های جهان است؛ نشست سالیانه‌ی قهرمان نو (New Champions) یا داووس تابستانی. او درکنار جوان‌ترین بازیگران جهانی نشست، گفت‌وگو کرد و مشارکت ورزید. حس خوبی است کارکردن با او که فراتر از مرزها می‌اندیشد و نقش می‌آفریند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات