بهترین تجهیزات رفاهی و جانبی مدرن برای خودروهای قدیمی

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برخی افراد علاوه بر علاقه به خودروی قدیمی خود، دوست دارند از امکانات و فناوری‌های روز نیز بهره ببرند. در این مقاله با برخی تجهیزات رفاهی مدرن برای خودروها آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

خودروی جدید، حس خوبی دارد؛ اما ممکن است مدتی پس از خرید، قابلیت جدیدی روی مدل سال بعد عرضه شود. ممکن است خودروی قدیمی متعلق به سال‌های گذشته داشته باشیم و از رانندگی با آن نیز لذت ببریم؛ اما نمی‌توان از فناوری‌های مدرن هم چشم‌پوشی کرد.

در این مقاله به فناوری‌های خودرویی می‌پردازیم که می‌توانند رانندگی را ایمن‌تر کنند و راحتی سرنشینان را افزایش دهند. حتی برخی از این فناوری‌ها می‌توانند احساس داشتن خودروی صفرکیلومتر به راننده و سرنشینان منتقل کنند. 

تماس تلفنی هندزفری

فناوری خودرو

تماس تلفنی هندزفری، یکی از امکانات استاندارد در خودروهای مدرن به شمار می‌رود. اما هنوز هم بسیاری افراد هنگام رانندگی از هدفون و تلفن معمولی استفاده می‌کنند. جبرا فری‌وی (Jabra Freeway) با قیمت ۱۲۰ دلار، اسپیکر بلوتوث قابل‌نصب روی آفتاب‌گیر خودرو برای تماس با هندزفری است. هنگام ورود به خودرو، اسپیکر بلوتوثی به‌طور خودکار روشن شده و به تلفن هوشمند متصل می‌شود و راننده می‌تواند با استفاده از دستور صوتی، تماس بگیرد یا به تماس‌ها پاسخ دهد.

فری‌وی با آرایش سه بلندگو، صدای بسیار عالی ارائه می‌دهد؛ بنابراین حتی وقتی پنجره‌های خودرو کاملاً پایین باشد، شنیدن صدای تماس‌گیرنده با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهد شد. علاوه‌براین، اسپیکر بلوتوثی فری‌وی دارای یک فرستنده FM است که راننده را قادر به پخش موسیقی از طریق اتصال بی‌سیم تلفن به رادیوی خودرو می‌کند.

ناوبری و دوربین روی داشبورد 

فناوری خودرو

اگر خودرو به سیستم ناوبری GPS مجهز نشده باشد، می‌توان از اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) روی تلفن یا تبلت و هر دستگاه مدرن دیگری استفاده کرد. ناومن درایو دو (Navman Drive Duo) با قیمت ۱۴۶ دلار، دستگاهی متشکل از واحد ناوبری و دش‌کم یا دوربین داشبورد (Dashcam) است که در یک پکیج ارائه می‌شود. از لحظه‌ای که در خودرو باز می‌شود، دوربین روی داشبورد شروع به ضبط کرده و موقعیت مکانی و پارامترهایی مانند سرعت خودرو را از طریق GPS ثبت می‌کند.

همچنین اگر راننده علاقه‌مند به گرفتن و ضبط ویدئو از برخوردهای عقب خودرو باشد، می‌تواند دوربین عقب را نیز به آن اضافه کند. Navman یکی از دستگاه‌های پیشرو در بازار محسوب می‌شود که قابلیت‌هایی مانند هدایت حرکت، ناوبری ساده به زبان انگلیسی و به‌روزرسانی رایگان نقشه برای کاربران ارائه می‌دهد.

فناوری خودرو دوربین

اگر تنها به‌دنبال دوربین روی داشبورد باشیم، دوربین کوچک Uniden iGO Cam 85R با قیمت ۲۴۶ دلار وجود دارد که با کیفیت 4K، زاویه دید ۱۶۰ درجه و دوربین عقب برای خریداران ارائه می‌شود. از جمله سایر امکانات این دوربین هوشمند می‌توان به حالت پارکینگ برای اوقاتی که سرنشین داخل یا نزدیک خودرو نیست، هشدارهای دوربین سرعت و چراغ قرمز و قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند اشاره کرد. 

شارژ بی‌سیم تلفن 

فناوری خودرو شارژر گوشی هوشمند تلفن همراه

اگر تلفن راننده دستگاه پخش موسیقی هم باشد، یا زمان زیادی را در داخل خودرو به مکالمه تلفنی اختصاص می‌دهد، یا از سفر به‌عنوان بهترین زمان برای شارژ تلفن استفاده می‌کند، این وسیله‌ی جذاب می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. نگهدارنده‌ی تلفن Mophie Charge Stream Vent Mount با قیمت ۶۳ دلار، دستگاهی است که به سوکت برق ۱۲ ولت خودرو متصل می‌شود. هنگامی که تلفن هوشمند روی پایه نگهدارنده قرار میگیرد، به‌طور خودکار شروع به شارژ شدن می‌کند. این دستگاه با مدل‌های اندروید یا اپل سازگار است.

یک شروع تازه

فناوری خودرو ضبط صوت و هدیونیت

اگر قصد دارید به‌طور کلی سیستم صوتی و تصویری خودرو شامل ضبط صوت و رادیو را تعویض کنید و محل نصب هدیونیت با استاندارد ۴ در ۸ اینچ است، سونی XAVAX5000 با قیمت ۳۹۶ دلار می‌تواند احساس خرید خودروی جدید را هدیه کند. 

نمایشگر تقریبا هفت اینچی محصول سونی لمسی است و از دو پورت USB، بلوتوث، تماس هندزفری و حتی توانایی نصب کردن دوربین دنده عقب، به همراه قابلیت سازگای با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. 

در این هدیونیت تنظیمات ناوبری، تماس‌ها، مخاطبان و موسیقی به طرزی ظریف و یکپارچه ارائه می‌شود.  این محصول برای کسی که خودروی قدیمی خود را دوست دارد اما هنوز هم به فناوری مدرن عشق می‌ورزد، انتخابی مناسب است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات