با کاشی‌های زنده خداحافظی کنید؛ طراحی جدید منوی استارت فاش شد

پنج‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه‌ به آخرین بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۰، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، کاشی‌های زنده را از ویندوز ۱۰ و منوی استارت حذف کند.
تبلیغات

اوایل سال جاری میلادی، وب‌سایت MSPU در گزارشی از احتمال حذف کاشی‌های زنده از سیستم‌عامل آتی مایکروسافت، موسوم به ویندوز 10  لایت خبر داده بود. بعدها با پیدا‌شدن برخی شواهد درون فایل‌های سیستمی ویندوز، این گمانه‌ها تقویت پیدا کرد تا اینکه امروز به‌طور رسمی حذف این بخش از منوی استارت توسط جدیدترین بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ تأیید شد. 

به‌لطف مشکلی که در برنامه‌ اینسایدر به‌وجود آمده بود، امروز مایکروسافت بیلد پیش‌نمایش جدیدی با شماره ۱۸۹۴۷ به‌صورت تصادفی منتشر کرده که تغییرات منوی استارت به‌وضوح در آن نمایان است؛ بنابراین تغییراتی که هم‌اکنون می‌بینیم، قرار نبوده به‌ این زودی‌ها رونمایی شود و کاربران درجریان آن قرار بگیرند. اگرچه این طراحی کامل و نهایی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما می‌توان با قطعیت گفت اکنون زمان خداحافظی‌ کاشی‌های زنده رنگارنگ فرارسیده است که از زمان ویندوز ۸ بخشی از هویت ویندوز و منوی استارت را تشکیل می‌دادند. 

به‌عقیده‌ی بسیاری از کاربران عادی سیستم‌عامل ویندوز، کاشی‌های زنده یکی از بدترین تغییراتی بوده که مایکروسافت درجهت بهبود تجربه‌ی کاربری ویندوز اعمال کرده است.

هنوز مشخص نیست که تغییرات بالا فقط برای سیستم‌عامل آتی ردموندی‌ها صدق می‌کند یا اینکه مایکروسافت آن را در دسکتاپ فعلی ویندوز ۱۰ نیز اعمال خواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره‌ی این تغییرات با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌ باور شما، حذف کاشی‌های زنده به‌ سود کاربران تمام خواهد شد یا به ضرر آن‌ها؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات