نظرسنجی: الکامپ ۹۸ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
الکامپ بیست‌و‌پنجم نیز به‌پایان رسید؛ از‌این‌رو، فرصت را مغتنم می‌شماریم و می‌خواهیم نظر شما را درباره‌ی ابعاد مختلف بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری کشور جویا شویم.
تبلیغات

الکامپ، بزرگ‌ترین گردهمایی فناوری کشور، یکشنبه ۳۰ تیر پس از چهار روز پرجنب‌وجوش به کار خود پایان داد. در سالیان زیادی که از تولد الکامپ می‌گذرد، این نمایشگاه روزهای پرفرازونشیبی پشت‌سر گذاشته است؛ از کم‌رنگ‌شدن حضور فعالان سخت‌افزاری گرفته تا تولد الکام استارز، همگی شکل‌دهنده‌ی مسیر کنونی الکامپ هستند. افزون‌بر ۳۰ هزار مترمربع فضای غرفه‌ای برای الکامپ امسال در نظر گرفته شده بود تا علاوه‌بر حضور بسیاری از شرکت‌های بزرگ و باسابقه، استارتاپ‌ها نیز فضای بهتری برای ارائه‌ی محصولات خود داشته باشند. نمایشگاه امسال برای زومیت متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد؛ چراکه حضور در الکامپ برای پوشش بهتر اخبار و میزبانی از همراهان همیشگی‌‌مان در غرفه‌ی زومیت تجربه‌ای متفاوت و باارزش رقم زد. 

سالن ۷ الکامپ

پنج سال از اولین حضور استارتاپ‌های کوچک با استندهای‌ آن‌ها در سالنی دورافتاده می‌گذرد؛ اما حالا به‌لطف استقبال مردم، حدود ۵۳۰ استارتاپ در هفت سالن در الکامپ ۲۵ شرکت کردند. شاید اگر انتقادهای سال‌های نخست و بازخوردهای آن نبود،  چنین بهبودی در اجرا را نیز ٰنمی‌بودیم. حضور تیم‌های جوان و شوق آن‌ها برای ارائه‌ی محصولشان (هرچند کوچک) حال‌وهواوی خاصی به الکامپ‌ سال‌های اخیر بخشیده است.

بسیاری استقبال‌ مردمی را دلیل حضور استارتاپ‌های موفق دیروز مانند دیجی‌کالا در الکامپ می‌دانند. اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی و برخی از شرکت‌های بزرگ‌ نرم‌افزاری و کسب‌و‌کارهای باسابقه‌‌ی حوزه‌ی IT هنوز حضور در الکامپ را فرصتی استثنایی برای معرفی سرویس‌ها و ارتباط با مشتریان می‌دانند؛ اما حقیقتا جای خالی فعالان سخت‌افزار و نمایندگان شرکت‌های خارجی در سال‌های اخیر احساس می‌شود. 

ترافیک مسیرهای منتهی به نمایشگاه و توان ناکافی سیستم‌های تهویه و برگزاری نمایشگاه در گرم‌ترین روزهای تابستان، تنها برخی از گِله‌های شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران الکامپ است که امیدواریم چاره‌ای به حال آن اندیشیده شود. این موضوع را تنها گذر زمان نشان خواهد داد که آیا فضای نمایشگاهی کوچک‌تر «مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب» مناسب چنین رویدادی است یا خیر. از دید شما نمایشگاه الکامپ چگونه‌ بود؟ مسئولان اجرایی را چقدر موفق می‌دانید؟ آیا تصمیم انتقال نمایشگاه به شهر آفتاپ تصمیمی منطقی محسوب می‌شود؟‌ چه پیشنهادهایی برای سال آینده و الکامپ ۲۶ دارید؟‌ شما می‌توانید علاوه‌بر شرکت در نظرسنجی، در بخش نظرات ما را از تجربه‌ی خود در الکامپ امسال آگاه کنید.

کیفیت برگزاری الکامپ ۲۵ و شرکت‌های حاضر در آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات