گزارش کامل روز دوم رویداد الکام پیچ

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
مطالعه 11 دقیقه
در حاشیه‌ی برگزاری نمایشگاه الکامپ، الکام پیچ ازجمله‌ برنامه‌هایی است که توجه خاصی را به خود جلب کرده است. با گزارش جامع روز دوم این برنامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید، زومیت یکی از رسانه‌های فعال در نمایشگاه الکامپ ۹۸ است که با تهیه‌ی گزارش‌های متعدد سعی می‌کند بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ را به‌طور کامل پوشش دهد. یکی از برنامه‌هایی که هرساله توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند، الکام پیچ است. در رویداد الکام پیچ، استارتاپ‌های نوپا برنامه‌های خود را معرفی و تشریح می‌کنند و الگوهای درآمدزایی خود را توضیح می‌دهند.

الکامپ ۹۸ از صبح پنجشنبه ۲۷ تیر کار ش را آغاز کرده است و تا روز یکشنبه ۳۰ تیر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برپا خواهد بود. در روز دوم نمایشگاه الکامپ، به‌سراغ سالن‌های الکام استارز رفتیم و نگاهی به غرفه‌های استارتاپ‌های نوپا انداختیم. در انتهای سالن ۱۳، هر روز رویداد الکام پیچ برگزار می‌شود. ما نیز فرصت را غنیمت دانستیم و از روز دوم این مسابقه، گزارش کاملی تهیه کردیم و در آن به معرفی استارتاپ‌های روز دوم و حاشیه‌های این برنامه پرداختیم.

در رویداد الکام پیچ که تا روز پایانی نمایشگاه ادامه دارد، روزانه ۱۳ استارتاپ روی صحنه می‌آیند و به‌مدت پنج دقیقه خود و برنامه‌هایشان را معرفی می‌کنند. تیم داوری متشکل از افراد موفق درزمینه‌ی کسب‌و‌کار نیز حضور دارند که پس از اتمام زمان پنج‌دقیقه‌ای ارائه، جلسه پرسش‌وپاسخ پنج‌دقیقه‌ای نیز با ارائه‌دهنده برگزار می‌کنند. در پایان نمایشگاه، به برترین استارتاپ‌ها از نگاه داوران جوایزی اهدا خواهد شد. 

روز دوم الکام پیچ با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد

در روز دوم برنامه‌ی الکام پیچ به سالن ۱۳ رفتیم. طبق برنامه‌ی از پیش اعلام شده، اولین ارائه باید ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شد و تخمین بر آن بود که مراسم ساعت ۱۲:۳۰ به‌پایان می‌رسد؛ اما به‌دلیل مشکل در پخش صدا و... برنامه با تأخیری حدودا نیم‌ساعته آغاز شد و اولین ارائه ساعت ۱۱ بود. همچنین، استارتاپ دوازدهم از ارائه‌ی خود انصراف داد؛ بنابراین، روز دوم الکام استارز به‌جای ۱۳ استارتاپ، شاهد ارائه‌ی ۱۲ استارتاپ بود. این رویداد درحدود ساعت ۱۳:۴۰ به کار خود پایان داد.

گزارش استارتاپ‌های روز دوم الکام استارز به‌شرح زیر است:

جاپارکز 

روز دوم الکام پیچ

یکی از مشکلات امروز کلان‌شهرها که روزانه با آن درگیر هستیم، نبود «جای پارک» است. به‌طور میانگین، هر فرد برای پیداکردن جای پارک مناسب، نزدیک به ۱۵ دقیقه زمان صرف می‌کند. برنامه‌ی جاپارکز برای حل این مشکل راه‌حل جالبی ارائه کرده است. با نصب این برنامه، می‌توانید خیال خود را از پیداکردن جای پارک راحت کنید. جاپارکز دو کاربر «جای پارک‌دهنده» و «جای پارک‌گیرنده» را به یکدیگر متصل می‌کند. هنگامی‌که به‌دنبال جای پارک هستید، با فشردن گزینه‌ی یافتن جای پارک، شما به نزدیک‌ترین کاربری متصل می‌شوید که در حال خروج از جای پارک خود است؛ بدین‌ترتیب، جای پارک می‌یابید. در این برنامه، فردی که جای پارک می‌گیرد، ۳,۵۰۰ تومان در اپلیکیشن پرداخت می‌کند که ۳۰۰۰ تومان از آن به حساب «جای پارک‌دهنده» واریز می‌شود و ۵۰۰ تومان کارمزد جاپارکز است. 

تیم توسعه‌دهنده‌ی این برنامه در نظر دارد با پارکینگ‌های خصوصی و عمومی مختلفی قرارداد همکاری امضا و با همکاری شهرداری تهران، جای پارک‌های حاشیه‌ای شهر را سامان‌دهی کند. مدیر محصول جاپارکز از اضافه‌شدن ویژگی «یافتن احتمال جای پارک» در نسخه‌های بعدی خبر می‌دهد؛ بدین‌ترتیب که با واردکردن مقصدتان، از بخت خود برای یافتن جای پارک آگاه خواهید شد. همچنین، این برنامه درنهایت به‌نفع کاربر خواهد بود؛ چرا که عملا هزینه‌های فعلی را کاهش می‌دهد و فرد پس از آنکه با پرداخت ۳,۵۰۰ تومان جای پارک دریافت می‌کند، می‌تواند پس از اتمام کارش، جای پارک خود را به فردی دیگر دهد و ۳۰۰۰ تومان دریافت کند؛ یعنی پیداکردن جای پارک فقط ۵۰۰ تومان هزینه خواهد داشت که برای کلان‌شهری نظیر تهران رقمی ناچیز است. این برنامه اکنون اجرایی شده است و می‌توان نسخه اندروید آن را دانلود و نصب کرد.

تی‌رافا

روز دوم الکام پیچ

یکی از مشکلاتی که صاحبان شرکت‌های نه‌چندان بزرگ با آن رو‌به‌رو هستند، نظارت بر زمان مرور و خروج کارمندان است. به‌طور مثال، اگر یکی از کارمندان روزانه پنج دقیقه دیرتر سرکار بیاید و پنج دقیقه زودتر از محل کار خود خارج شود، در ماه درحدود ۲۵۰ دقیقه، یعنی حدود چهار ساعت کمتر از میزانی که باید، کار کرده است و اگر پایه‌ی حقوق را ساعتی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیریم، کارمند مذکور ماهانه ۳۴ هزار تومان و سالانه ۴۰۸ هزار تومان حقوقی اضافه می‌گیرد. این عدد برای شرکتی با ۱۰ کارمند، مساوی چهارمیلیون تومان ضرر سالیانه است. افزون‌براین، خرید و نصب دستگاه‌های حضوروغیاب بسیار پرهزینه است و حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.

تی‌رافا با معرفی برنامه‌ی ویژه‌ی عبورومرور خود سعی می‌کند از یک سو، کارکرد اتلافی کارمندان را به‌حداقل برساند و از سوی دیگر، هزینه‌ی بسیار کمتری در مقایسه با سامانه‌ی حضوروغیاب داشته باشد. برنامه‌ی تی‌رافا ورودوخروج افراد را مبتنی‌بر موقعیت مکانی کاربر و استفاده از سیستم شناسایی چهره کنترل می‌کند. سیستم شناسایی چهره‌ی این برنامه با استفاده از دیپ لرنینگ روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود. همچنین، با استفاده از این برنامه کارمند می‌تواند درون پنل شخصی خود درخواست مرخصی و... خود را ثبت کند و مدیر مسئول نیز ازطریق پنل شخصی درخواست کارمند خود را تأیید یا رد کند. به‌طور کلی، تی‌رافا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شرکت‌هایی با بودجه‌ی محدود و تعداد کارمندان اندک باشد.

تاندوری

روز دوم الکام پیچ

تاندوری یکی از شبکه‌های اجتماعی در حوزه‌ی غذا و آشپزی است. در این برنامه، محتوای آموزشی آشپزی قرار می‌گیرد و می‌تواند به رسانه‌ای برای برندهای فعال در حوزه‌ی غذا تبدیل شود. با توجه به شرایط اقتصادی، غذاهای آماده روزبه‌روز گران‌تر می‌شوند؛ بنابراین، یادگیری آشپزی اکنون ضرورت به‌حساب می‌آید. تاندوری در طول سال‌های فعالیت خود، نزدیک به ۳۵۰ هزار بازدید در شبکه‌های اجتماعی داشته است و سال گذشته نیز، رتبه‌ی سوم برترین استارتاپ‌ها را کسب کرد.

یکی از مشکلاتی که درزمینه‌ی غذا وجود دارد، این است که عملا هیچ رسانه‌ی معتبری برای معرفی برندهای غذا وجود ندارد. همچنین اطلاعاتی که اینفلوئنسرهای این حوزه به مخاطبان می‌دهند، اکثرا نادرست و صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. بنابراین* تاندوری وارد این میدان شده تا علاوه‌بر سروسامان‌دادن به این فضا، رسانه و شبکه‌ای اجتماعی در حوزه‌ی غذا باشد. راه‌های درآمدی پیش‌بینی‌شده‌ی مدیر محصول این استارتاپ از تبلیغات، ترافیک اینترنتی و فروش اکانت‌های پریمیوم است.

آسانیسم

روز دوم الکام پیچ

برای افرادی که سالمند در خانواده‌ی خود دارند، پیداکردن خدمات مراقبت و پرستاری از سالمندان همواره یکی از دغدغه‌ها است؛ چراکه علاوه‌بر قیمت هنگفت، در اکثر این سرویس‌ها فرد اطلاعی از کیفیت این مؤسسات ندارد. آسانیسم برای حل‌کردن این مشکل و افزودن گزینه‌های متعدد انتخاب پا به میدان نهاده و تمرکز فعلی‌اش بر شهر تهران است. روش درآمدزایی این استارتاپ از تبلیغات و دریافت کمیسیون از مؤسسات نگه‌داری سالمندان و معرفی پرستاران است. با آسانیسم می‌توانید بهترین گزینه‌ی ممکن را برای سالمند خود بیابید. آسانیسم تا امروز ۱۱۹ میلیون تومان درآمدزایی داشته که از این مقدار ۷۷ میلیون سهم مؤسسات و ۴۲ میلیون سهم آسانیسم بوده است. همچنین، این تیم جوان تا‌به‌امروز با ۱۳ مؤسسه‌ی مطرح نگه‌داری از سالمندان و ۸۳ مشتری قرارداد بسته‌اند.

آنلاین‌‌جو

روز دوم الکام پیچ

آنلاین‌جو سامانه‌ی جامع خدمات املاک است. با نگاهی گذرا به بازار مسکن متوجه می‌شویم که روزبه‌روز یافتن افراد مایل به فروش خانه‌ کمتر و این بازار در حال کوچک و کوچک‌تر شدن است. آنلاین‌جو علاوه‌براینکه سامانه‌ای برای ثبت آگهی است، ویژگی‌هایی دارد که آن را از رقبایش متمایز می‌کند. ویژگی مهم آنلاین‌جو ارائه‌ی املاک به‌شکل فایل و دسته‌بندی شده است. در این سامانه، امکان ساخت پنل برای بنگاه‌ها و آژانس‌های خریدوفروش مسکن فراهم شده است. بدین‌وسیله کار برای هر دو طرف ماجرا ساده‌تر خواهد شد. همچنین، شخص حقیقی که مایل به خرید یا فروش خانه است، به‌راحتی گزینه‌های دلخواه خود را پیدا خواهد کرد و آژانس‌های املاک به‌شکل جامع‌تری آگهی‌های خود را منتشر و در‌عین‌حال، املاک مناطق مختلف را با جزئیات بیشتری رصد خواهند کرد.

تیریپ‌ساز

روز دوم الکام پیچ

شعار تیریپ‌ساز ساده است: «سفر با راهنما، خوب ساخته می‌شه». این استارتاپ پلتفرمی برای وصل‌شدن مسافران به راهنمای سفر است. برای تجربه‌ی سفر عالی، بهتر است همواره راهنمایی همراه خود داشته باشید که با آن منطقه کاملا آشنا باشد و لذت سفر را برای شما چندبرابر کند. هدف تیریپ‌ساز نیز دقیقا همین است. در این برنامه، می‌توانید پس از انتخاب مقصد و واردکردن مبلغ پیشنهادی خود به‌عنوان هزینه‌ی راهنما، منتظر باشید یکی از راهنمایان درخواست شما را قبول کند یا به‌شکلی دیگر، با راهنمای سفر انتخابی خود به مسافرت بروید. تیرپ‌ساز به‌عنوان استارتاپ برتر نمایشگاه شهر هوشمند مشهد انتخاب شد. این مجموعه اکنون در ۸۰ درصد استان‌ها راهنما دارد و در مرحله‌ی دوم خود، آماده‌ی ارائه‌ی برنامه‌های گردشگری به گردشگران خارجی می‌شود.

سوِند

سوِند پلتفرمی است که شما را مستقیم به مزرعه وصل و امکان خرید میوه‌ی تازه را از مزرعه فراهم می‌کند. دغدغه‌ی استارتاپ سوِند رساندن میوه‌ی تازه به کاربر با قیمت مناسب و کمک به کشاورزان است؛ چراکه قیمت خرید میوه از کشاورزان بسیار ناچیز است و همواره سود اصلی در بازار میوه را دلالان می‌برند؛ در‌حالی‌که هیچ زحمتی نکشیده‌اند. سوِند خود را دوستدار محیط‌زیست می‌داند و معتقد است با اجرایی‌شدن این طرح، دیگر لازم نیست کشاورز منابع زیادی را صرف کند تا مبلغ مدنظر خود را به‌دست آورد و با حذف واسطه‌، افزایش درآمد کشاورز و کاهش قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده رخ می‌دهد. سوِند در مرحله‌ی فعلی ازطریق پست پیشتاز یا ارسال هوایی، سعی در رساندن میوه به کاربر دارد؛ اما تیم اجرایی این مجموعه در نظر دارد با گسترش کسب‌و‌کار، سیستم ارسال اختصاصی خود را به‌راه بیندازد.

وی‌سوشال

روز دوم الکام پیچ

وی‌سوشال استارتاپی درزمینه‌ی مشاوره‌ی تبلیغاتی است. تولید محتوای خلاقانه و جذاب و طراحی سناریو و تهیه پست‌های کمک‌کننده به برندینگ مجموعه، ازجمله کارهایی است که تیم وی‌سوشال انجام می‌دهد. با استفاده از وی‌سوشال مدیر هر مجموعه می‌تواند خیال خود را از بابت سوشال مجموعه‌ی خود راحت کند و مطمئن باشد سوشالی عالی از مجموعه‌ی او که به نوعی ویترین شرکت است، تهیه خواهد شد.

سامانه چرخ

روز دوم الکام پیچ

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهری ترافیک، افزایش کیسه‌های پلاستیکی و آلودگی‌ است که روزبه‌روز بیشتر گریبان مردم را می‌گیرد. در این میان، سامانه‌ی چرخ برای تغییردادن این روند پا به میدان نهاده است. این استارتاپ اپلیکیشن خود را در سه دسته‌ی «چرخ کاربر» و «چرخچی همکار» و «چرخ‌شاپ فروشگاه» تقسیم‌بندی و منتشر کرده است. هدف آن‌ها جا‌به‌جایی مرسولات است؛ اما آنان برای توسعه‌ی کسب‌و‌کار خود روش‌های جدیدی در نظر گرفته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها استفاده از دوچرخه برای رساندن بسته‌ها و ایجاد قابلیتی جدید به‌نام «چرخچی پیاده» است که در آن فرد بسته‌ی مدنظر را ازطریق مترو به مقصد می‌رساند. سامانه‌ی چرخ علاوه‌بر برنامه‌های درآمدزایی، برای فرهنگ‌سازی می‌کوشد که ترویج فرهنگ ورزشی و توجه بیشتر به مقوله‌ی زمین پاک و کارآفرینی برای ناتوانان جسمی ازجمله‌ی آن است.

کلاسند

روز دوم الکام پیچ

کلاسند استارتاپی آموزشی است که در آن مشاوران و دانش‌آموزان را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. از ویژگی‌های این برنامه، حضور مشاوران متعدد است که این قابلیت را به دانش‌آموز می‌دهد تا با دست باز مشاور خود را انتخاب کند. کلاسند کیفیت مشاوران حاضر در سامانه را تضمین و سعی می‌کند قدمی برای ازبین‌بردن محدودیت‌ها و سرویس‌دهی آموزشی حتی به نقاط دورافتاده ایران بردارد. علاوه‌بر مشاوره اینترنتی، کلاسند سرویس مشاوره‌ی تلفنی را نیز به‌راه انداخته است. آن‌ها سعی می‌کنند با ازبین‌بردن واسطه‌ها، باعث شوند دانش‌آموز بهترین مشاور را به بهترین قیمت انتخاب کند. همچنین، در توسعه‌ی نسخه‌ی دوم این برنامه، قرار است امکاناتی نظیر آزمون انلاین و... اضافه شود.

گیم‌تراپی

روز دوم الکام پیچ

یکی از مشکلاتی که کودکان امروز به آن مبتلا هستند، انجام بسیار زیاد بازی‌های کامپیوتری و بی‌تحرکی است. استارتاپ گیم‌تراپی برای حل این مشکل، تلفیقی از بازی‌های کامپیوتری و حرکتی را به‌عنوان محصول ارائه داده است. این محصول پد پلاستیکی است که بر کف زمین قرار می‌گیرد و ازطریق بلوتوث به کامپیوتر یا دستگاه‌های اندروید وصل می‌شود و کودک بازی‌های خاص نظیر Subway Surfers، کلاه قرمزی و... را ازطریق این پد انجام می‌دهد. روند کاری این پد چنین است که کودک روی آن قرار می‌گیرد و برای چپ و راست رفتن و بالا‌پریدن و غلت‌خوردن درون بازی کلیدهای خاص قرارگرفته روی پد را با پای خود فشار می‌دهد و هم‌زمان با انجام بازی مشغول فعالیت و بالا‌و‌پایین‌پریدن است.

سیتی‌ترکر

سیتی‌ترکر وظیفه‌ی خود را مانیتورینگ هوشمند و مدیریت وظایف نیروهای متحرک بیرون از سازمان می‌داند. برای شرکت‌هایی که بخش اعظمی از کارکنانش در خارج از فضای شرکت قرار دارند؛ نظیر راننده، پیک موتوری، بازرس، بازاریاب و...، این برنامه راه‌حل بسیار مناسبی است؛ چراکه پیگیری دائم روند کار این افراد وقت و انرژی بسیار زیادی می‌طلبد؛ اما با سیتی‌ترکر می‌توان با زمانی کمتر، دقیق‌تر پیگیر روند کاری افراد خارج از شرکت شد. ازطریق این پنل، مدیر می‌تواند خواسته‌ها و پیام خود را به کارمندان مدنظر خود ارسال کند. همچنین، این برنامه در نسخه‌ی ویژه قابلیت شخصی‌سازی دارد و سازمان مذکور می‌تواند نسخه‌ی مخصوص سیتی‌ترکر خود را دریافت کند.

بدین‌ترتیب، دومین روز از رویداد الکام پیچ به‌پایان رسید. گزارش‌های روز آینده را نیز از طریق زومیت دنبال و برای اطلاع از دیگر اخبار بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه الکامپ، به صفحه‌ی ویژه این نمایشگاه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات