گوگل ادسنس امسال از اندروید و iOS حذف می‌شود

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد سرویس تبلیغاتی ادسنس را تا پایان سال جاری میلادی از سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS حذف کند.
تبلیغات

سرویس گوگل ادسنس به ناشران امکان می‌دهد تبلیغات را به‌راحتی روی وب‌سایت‌های خود به‌نمایش بگذارند. به‌علاوه، اپلیکیشن‌هایی ارائه می‌شود که امکان ردگیری بازدید و درآمد را به آن‌ها می‌دهد. غول موتور جست‌وجو اعلام کرد سرویس‌های اپلیکیشنی را تا پایان امسال از سیستم‌عامل اندروید و iOS حذف می‌کند و وب به‌عنوان جایگزین اصلی به مشتریان ارائه خواهد شد.

آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌سوم کاربران ادسنس از سرویس‌های موبایلی برای دسترسی به آن استفاده می‌کنند. باوجوداین‌، گوگل در بلاگ ادسنس اعلام کرد اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را حذف خواهد کرد. همان‌طورکه گفته شد، پلتفرم وب به‌عنوان جایگزین به کاربران ادسنس ارائه می‌شود.

گوگل در بخشی از این خبر اعلام کرد قطعا به سرمایه‌گذاری‌ در حوزه‌ی موبایل ادامه خواهد داد. گفتنی است تصمیم آن‌ها مبنی‌بر ارائه‌ی خدمات موبایلی ازطریق وب، احتمالا به‌معنای عرضه‌ی سرویس اپلیکیشن‌های تحت‌وب پیش‌رونده (PWA) خواهد بود. در بخشی از بیانیه‌ی گوگل می‌خوانیم:

با سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن تحت‌وب مشترک که از همه‌ی پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌توانیم قابلیت‌های ادسنس را بهینه‌سازی‌شده برای موبایل و با رویکردی سریع‌تر ارائه کنیم. 
گوگل

گوگل در سال جاری بازنگری کلی در تم و طراحی متریال خود کرد. البته، هنوز هیچ حالت موبایلی برای نسخه‌ی وب ادسنس در‌دسترس نیست. به‌ بیان‌ دیگر، بازطراحی‌ها هیچ‌گاه به اندروید و iOS منتقل نشدند. قابلیت‌های حرفه‌ای همچون مدیریت حساب و تنظیمات تبلیغ، همیشه به نسخه‌ی کامل دسکتاپ محدود بوده‌اند. به‌هرحال، تیم ادسنس تصمیم گرفته است درکنار حذف اپلیکیشن‌ها، تجربه‌ای تعاملی‌تر و کامل‌تر در وب موبایل به کاربر ارائه کند.

چشم‌انداز ما سرویسی ادسنس خواهد بود که برای حفظ حساب کاربری شما بهینه‌سازی خواهد شد؛ تجربه‌ای که به شما امکان می‌دهد فقط روی تولید محتوا متمرکز شوید و در زمان‌های مناسب همچون ایجاد چالش یا دستاوردهای مهم، به‌طور کامل اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پست وبلاگی گوگل می‌گوید تعطیلی اپلیکیشن‌های اندروید و iOS ادسنس در ماه‌های پیش رو انجام خواهد شد. البته، برنامه‌ی زمانی مشخصی ارائه نشده است؛ اما احتمالا اپلیکیشن‌های در حال اجرای کنونی نیز در پی حذف سرویس‌ها از مارکت اپلیکیشن از کار خواهند افتاد؛ فرایندی که تا پایان سال ۲۰۱۹ نهایی خواهد شد. درنهایت، گوگل می‌گوید در ماه‌های پیش رو اخبار تکمیلی را اطلاع‌رسانی‌ خواهد کرد.

تغییر مسیر گوگل از اپلیکیشن به وب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آینده‌ی درخورتأملی برای وب، به‌ویژه PWA باشد. وقتی شرکت بزرگی همچون گوگل به‌دنبال ارائه‌ی سرویس با کاربرد مشترک و یکسان در سیستم‌عامل‌‌های گوناگون باشد، می‌توان آینده‌ی روشنی برای چنین سرویس‌‌هایی متصور شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات