نسخه جدید توییتر تحت وب از راه رسید

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی تحت‌وب توییتر پس از مدت‌ها سرانجام به‌روزرسانی عمده‌ای به‌خود دید تا بیشتر شبیه نسخه‌ی موبایلی باشد و قابلیت‌های متعددی دراختیار کاربر قرار دهد.
تبلیغات

روز گذشته در اطلاعیه‌ای، به‌صورت رسمی اعلام شد که انتشار رابط کاربری جدید نسخه‌ی تحت‌وب توییتر در سراسر دنیا آغاز شده است. در نسخه‌ی جدید توییتر، رابط کاربری به‌صورت کامل بازنگری شده تا بدین‌طریق ظاهر و نحوه‌ی عملکرد نسخه‌ی تحت‌وب به نسخه‌های موبایلی شبیه شود. بازطراحی اخیر با این هدف صورت گرفته است که کدبیس (Codebase) توییتر در تمامی پلتفرم‌های مقصد، شبیه به‌هم باشد. درضمن، توییترِ جدید قابلیت‌های متعدد جالبی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

نسخه‌ی جدید توییتر که انتشار آن برای کاربران مختلف از روز گذشته آغاز شده است، نسخه‌ی قدیمی را با نسخه‌های موبایلی ادغام می‌کند و تجربه‌ی جدیدی به کاربران می‌دهد. توییتر جدید هم قابلیت‌های سفارشی‌سازی نسخه‌های موبایلی را دارد و هم به قابلیت‌های نسخه‌ی تحت‌وب قدیمی وفادار مانده است. 

یکی از نکات درخورتوجه در رابط کاربری جدید، منو سمت چپ توییتر است. در منو سمت چپ، دسترسی آسان به بوکمارک‌ها و لیست‌ها و پروفایل کاربر فراهم شده است. منو کناری توییتر به کاربران امکان می‌دهد راحت‌تر و سریع‌تر از قبل بین حساب‌های کاربری‌شان جابه‌جا شوند. در ضمن، پیام‌های خصوصی بخش دایرکت هم از‌این‌پس در صفحه‌ای جداگانه و نه به‌صورت پنجره‌ای شناور نمایش داده می‌شوند تا توییتر تحت‌وب بیشتروبیشتر شبیه نسخه‌‌ی موبایلی شود. 

نسخه‌ی قدیمی

نسخه‌ی جدید

چارلی کروم و گرگوری بیکر، از مهندسان نرم‌افزاری توییتر، درباره‌ی نسخه‌ی جدید گفته‌اند:

هدف ما این بود که کدبیس و وب‌سایت واحدی خلق کنیم که توانایی ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن را به هر کدام از کاربران داشته باشد. ما احساس کردیم الان زمان مناسبی برای انجام کاری متفاوت است تا هم توسعه‌دهندگان و هم کاربرانمان را برای آینده‌ی توییتر آماده کنیم.

نسخه‌ی جدید توییتر هم سرعت بیشتری دارد و هم ناوبری در بخش‌های مختلف آن ساده‌تر است. براساس تجربه‌ی شخصی‌مان در زومیت، چنین ادعایی برای نسخه‌ی جدید، منطقی و درست به‌نظر می‌رسد و توییتر تحت‌وب حال واقعا سرعت بیشتری دارد. توییتر در اطلاعیه‌اش گفته است که تیم توسعه مدت زیادی در حال بررسی بخش‌های مختلف نسخه‌ی جدید بود‌ه‌ است تا استفاده از آن برای کاربران لذت‌بخش باشد. 

توییتر از مدت‌ها پیش، نسخه‌ی تحت‌وب جدید را به‌صورت آزمایشی برای کاربرانی در سراسر دنیا دردسترس قرار داده بود تا ازطریق دریافت بازخوردهای آن‌ها، نسخه‌ی نهایی را بهتر بسازد. بخش جدید Explore که پیش‌تر در نسخه‌ی موبایلی شاهدش بودیم، توییت‌هایی از افرادی را به شما نشان می‌دهد که آن‌ها را دنبال نکرده‌اید. توییت‌های این بخش براساس نحوه‌ی تعامل شما با توییتر و منطقه‌ای که در آن حضور دارید، شخصی‌سازی می‌شوند. 

نسخه جدید تحت وب توییتر / New Twitter for Web

یکی از موضوعاتی که همواره کاربران نسخه‌ی قدیمی توییتر تحت‌وب از آن انتقاد می‌کردند، به حالت تاریک آن مربوط می‌شد. حالت تاریک توییتر قدیمی جذابیت چندانی نداشت؛ بااین‌حال در نسخه‌ی جدید، حالت تاریک زیبایی خاصی دارد و بدون شک می‌تواند توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. نسخه‌ی تحت‌وب جدید، دو گزینه‌ را برای حالت تاریک دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

در نسخه‌ی آزماشی، تا مدت‌ها منو ناوبری در قسمت بالایی صفحه قرار داشت؛ ولی در نسخه‌ی نهایی، این منو به سمت چپ آمده و بخش‌های متعددی را در خود جای داده است که به آن‌ها اشاره کردیم. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که توییتر تحت‌وب از نسخه‌های موبایلی به‌ارث برده است، آیکون کوچکی در بالای صفحه است که ظاهری شبیه به جرقه دارد و به شما امکان می‌دهد سریعا انتخاب کنید که در تایم‌لاین بهترین توییت‌ها را ببینید یا توییت‌هایی که اخیرا نوشته شده‌اند. 

گفتنی است نسخه‌ی تحت‌وب جدید هنوز در حال انتشار است و اگر تاکنون آن را دریافت نکرده‌اید نگران نباشید؛ چراکه در روزهای آتی، توییتر شما نیز به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی خواهد شد. درضمن برخلاف حالت آزمایشی که ورود به نسخه‌ی جدید اختیاری بود، این‌بار ورود به آن اجباری است و امکان بازگشت به نسخه‌ی قدیمی وجود ندارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی جدید توییتر تحت‌وب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات