ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در کارزار حمله به منطقه ۵۱

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بیش از یک میلیون نفر در کارزار اینترنتی حمله به منطقه سری ۵۱ ثبت‌نام کرده‌اند که در ابتدا تصور می‌شد تنها یک شوخی اینترنتی باشد.
تبلیغات

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده به بیش از ۱ میلیون نفری که قصد حمله به پایگاه نظامی نیروی هوایی ارتش در صحرای نوادا را دارند، هشدار جدی داد. اغلب این افراد را شکارچیان یوفو یا علاقه‌مندان به دنیای فرازمینی‌ها تشکیل می‌دهند که با راه‌اندازی کارزاری می‌خواهند به پایگاه مرموز نیروی هوایی ارتش آمریکا یورش ببرند.

تاکنون بیش از ۱ میلیون نفر در این رویداد که «یورش منطقه ۵۱ (Storm Area 51)» نام‌گذاری شده، ثبت‌نام کرده و اعلام کرده‌اند که کسی قادر به متوقف کردن آن‌ها نخواهد بود؛ همچنین اعلام کرده‌اند که بهتر است همه‌ به‌صورت دسته‌جمعی به پایگاه یورش ببرند.

در ابتدا به نظر می‌رسید این رویداد که در فیسبوک سازماندهی شده، بیشتر شبیه یک شوخی اینترنتی باشد. چرا که همه از امنیت بالای این منطقه و محرمانه بودن آن آگاه‌ هستند. اما این اتفاق خیلی زود توجه‌ها را به خود جلب کرد. گفتنی است این رویداد در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) برگزار می‌شود. افراد سازمانده این کارزار گفته‌اند: «ما می‌توانیم سریع‌تر از گلوله‌های آن‌ها (ارتش) حرکت کنیم، بیاید موجودات فضایی را ببینیم.»

اما، لورا مک‌اَندروس، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، به خاطیان احتمالی هشدار جدی داد. او گفت:

منطقه ۵۱ یک محدوده آموزشی بدون محدودیت برای نیروی هوایی ایالات متحده است و ما با هر کسی که قصد ورود به این منطقه‌ را داشته باشد، برخورد جدی می‌کنیم.نیروی هوایی ایالات متحده همیشه آماده محافظت از آمریکا و دارایی‌هایش است.

این سخنگوی نیروی هوای ارتش آمریکا از دادن جزئیات در مورد نحوه برخورد با خاطیان احتمالی خودداری کرد. در شرح این رویداد که عنوان کامل آن «یورش منطقه ۵۱، آن‌ها نمی‌توانند همه‌ی ما را متوقف کنند.» است، چنین آمده:

ما همه در جاذبه توریستی مرکز موجودات فضایی منطقه 51 (با یکدیگر) ملاقات خواهیم کرد و ورود خود را هماهنگ می‌کنیم. اگر ناروتو بدویم، می‌توانیم سریع‌تر از گلوله‌های آن‌ها حرکت کنیم. بیایید موجودات فضایی را ببینیم.

«ناروتو دویدن» اشاره‌ای به نحوه‌ی دویدن شخصیت اصلی مجموعه مانگای پرطرفدار ژاپنی «ناروتو (Naruto)» است. در این مجموعه، نینجای نوجوانی به نام ناروتو اوزوماکی به سبک خاصی با جلو بردن سر و دست‌های به پشت می‌دود.

احتمالا همه‌ی شما تا حدی با «منطقه ۵۱» آشنا باشید یا چیزهایی در مورد آن شنیده باشید. منطقه ۵۱، پایگاهی در فاصله ۲۴۰ کیلومتری لاس‌وگاس نوادا است و بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز محسوب می‌شود. با وجود این، هیچ‌کس واقعا نمی‌داند دقیقا این پایگاه برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تصور عمده بر این است که ارتش آمریکا در این منطقه انواع هواپیمای تجسسی و جاسوسی را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در مقابل، نظریه‌پردازان توطئه دهه‌ها است که معتقدند دولت ایالات متحده اطلاعات محرمانه‌ای در مورد موجودات فضایی و یوفوها را در منطقه ۵۱ نگه‌داری می‌کند و اعتقاد دارند که این پایگاه هوایی برای شکار یوفوها، موجودات فضایی یا فناوری‌ها و بقایای موجودات فضایی مورد استفاده قرار گرفته است. اما دولت آمریکا به‌صورت قطعی وجود چنین اشیایی را انکار کرده است.

انکار مقام‌های رسمی، نظریه‌پردازان توطئه و بسیاری از هواداران تئوری‌های توطئه‌ی مربوط به موجودات فضایی را از خیال‌پردازی در مورد این پایگاه مرموز بازنداشته است. این منطقه به‌قدری به فرهنگ عامه راه پیدا کرده است که حتی در سال ۱۹۹۶ در فیلمی به نام «روز استقلال (Independence Day)» به‌صورت یک پایگاه نظامی محرمانه برای آزمایش موجودات فضایی نشان داده شد. با این حال، همان‌طور که گفتیم، کاربرد واقعی این پایگاه هنوز نامعلوم است.

مقامات آمریکایی همواره از اظهارنظر در مورد این منطقه طفره رفته بودند. اما در سال ۲۰۱۳ به‌صورت رسمی با استناد به «قانون آزادی اطلاع‌رسانی» و درخواستی که در سال ۲۰۰۵ انجام گرفته بود، اعلام کردند منطقه ۵۱ یک پایگاه نظامی است که به دقت توسط نیروهای امنیتی، دوربین‌های مداربسته و سنسورهای حرکتی تحت‌نظر قرار دارد. همچنین در اطراف پایگاه تابلوهای مختلفی نصب شده که نسبت به ورود به این پایگاه هوایی هشدارهایی به خاطیان می‌دهد. به این جهت، باید ببینیم چند نفر حاضر به حضور در رویداد اواخر تابستان خواهند شد و برخورد احتمالی نیروهای امنیتی با آن‌ها چگونه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات