هارمونی، سیستم عامل موبایل جدید هواوی، ثبت تجاری می‌شود

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی سیستم‌عامل جدید موبایلی خود موسوم به هارمونی را رسما ثبت تجاری کرده‌ است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد مشکلات بین هواوی و دولت آمریکا کمی رفع شده است؛ اما این به آن معنا نیست که این شرکت چینی قصد نداشته باشد ساخت سیستم‌عامل اختصاصی خود برای موبایل را تکمیل نکند؛ چون ممکن است در شرایط مشابه و در آینده به آن نیاز پیدا کند.

بنابر گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، هواوی سیستم‌عامل موبایل جدید خود به‌نام هارمونی (Harmony) را ۱۹ ژوئیه و در اداره‌ی مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا (European Union Intellectual Property Office) به‌اختصار EUIPO ثبت تجاری کرده‌ است.

مدتی پیش، هواوی سیستم‌عاملی به‌نام هنگ‌منگ (Hong Meng) را در چین به‌عنوان علامت تجاری ثبت کرد؛ اما بعدا مشخص شد که این سیستم‌عامل برای اینترنت اشیاء (Internet of Things) ساخته شده است.

مدیرعامل هواوی، یو چنگ‌دونگ، اعلام کرده‌ است که سیستم‌عامل تلفن‌همراه این شرکت نیز تا پایان سال وارد بازار چین خواهد شد و دردسترس کاربران چینی خواهد بود. سپس در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، برای کاربران سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

هواوی در مصاحبه‌های زیادی از سیستم‌عامل اختصاصی خود تمجید کرده و گفته است ۶۰ درصد سریع‌تر از اندروید است؛ اما در‌عین‌حال، به‌وضوح گفته‌ است برای اینکه بتوانند با بازار کنونی جهان بیشتر هماهنگ شود، ترجیح می‌دهد از اندروید و ویندوز استفاده کند.

با تمام این‌ها، هواوی به‌دلیل مشکلاتی که در‌حال‌حاضر با آمریکا دارد، تصمیم درستی است که برنامه‌های جایگزین برای شرایط احتمالی داشته باشند. به نظر می‌رسد تصمیم مهم دیگری که باید گرفته شود، این است که بتوانند قطعات اصلی بردها را از شرکت‌های جایگزین تهیه و پلتفرمی ایجاد کنند که برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری جالب باشد و حمایت آن‌ها را جذب کند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات