مایکروسافت حذف مرورگر اج از بیلد 20H1 ویندوز 10 را آغاز کرد

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
نسخه کلاسیک مرورگر مایکروسافت اج خود را برای یک خداحافظی زودهنگام آماده می‌کند تا در به‌روزرسانی نیمه اول ۲۰۲۰، جای خود را به نسخه مبتنی‌بر کرومیوم دهد.
تبلیغات

مایکروسافت از چندماه پیش مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مرورگر اج است که این‌بار از موتور محبوب کرومیوم بهره می‌برد. حال طبق اطلاعات جدیدی که به‌دست آمده، انتظار می‌رود نسخه‌ی کلاسیک این مرورگر در به‌روزرسانی نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی که برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد، برای همیشه با نسخه‌ی جدید مایکروسافت اج جایگزین شود.

در بیلد ۱۸۹۳۶ که به‌تازگی منتشر شده، برخی از کاربران شواهدی را یافته‌اند که از حذف مایکروسافت اج کلاسیک خبر می‌دهند. البته همچنان این مرورگر در بیلد یادشده کار می‌کند و کاربران می‌توانند از آن برای وب‌گردی استفاده کنند؛ بنابراین تغییراتی که مایکروسافت فعلاً اعمال کرده، تنها بستر را برای تحولات آتی آماده کرده است.

بیلد 20H1

اگر به تصویر بالا نگاه کنید، هیچ نشانه‌ای که خبر از جایگزینی نسخه‌ی کلاسیک مایکروسافت اج با نسخه‌ی جدید بدهد، یافت نمی‌شود؛ با‌این‌حال، ناگفته عیان است که تلاش‌های اخیر مایکروسافت برای توسعه‌ی مروگر اج قطعاً در به‌روزرسانی‌های آتی ویندوز ۱۰ رنگ‌و‌بوی رسمی به‌خود خواهد گرفت.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال مایکروسافت، مرورگر اج یکی از بحث‌های محوری بود و ردموندی‌ها از برنامه‌های آتی خود برای این مرورگر رونمایی کردند؛ از‌جمله اینکه افزون‌بر کاربران ویندوز، کاربران سیستم‌عامل MacOS نیز می‌توانند از انتشار مایکروسافت اج برای سیستم‌عامل محبوبشان بهره‌مند شوند.

هنوز اهالی ردموند به‌صورت رسمی درباره‌ی زمان انتشار نهایی مایکروسافت اج مبتنی‌بر کرومیوم صحبتی نکرده‌اند؛ اما باتوجه‌به اینکه به‌روزرسانی آتی ویندوز ۱۰ در سال جاری ویژگی‌های جدیدی را به‌همراه نخواهد داشت و صرفاً پایداری بیشتر را هدف قرار داده، تصور وجود این مرورگر در بیلد‌های سال ۲۰۲۰ چندان دور از ذهن نیست.

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات