اتوبوس خودران EZ10 در استرالیا آزمایش می‌شود

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اتوبوس خودران EZ10 برای اولین‌بار به‌صورت آزمایشی در یکی از مناطق استرالیا به منظور خدمات‌دهی رایگان به سالمندان مورد استفاده قرار گرفت.
تبلیغات

شاتل‌باس، اتوبوسی است که معمولاً خدمات حمل‌ونقل را برای مسافران ارائه می‌دهد و کمکی بزرگ برای کاهش هزینه‌های سفر محسوب می‌شود. شاتل‌باس خودران EZ10 ایزی‌مایل (EasyMile) پیش از این در سنگاپور، کالیفرنیا، سوئیس و فنلاند آزمایش شده است. هم‌اکنون برای اولین‌بار یکی از این خودروهای خودران به‌صورت آزمایشی در منطقه‌ای از استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتوبوس خودران EZ10 تحت برنامه دولتی باس‌بات (Busbot) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه باس‌بات با خودروی خودرانی آغاز شد که مسافران را جابه‌جا می‌کند. مرحله دوم آزمایش از تاریخ ۱۹ فروردین ماه امسال آغاز شد؛ که در آن شاتل‌باس EZ10 برای حمل سالمندان مورد استفاده قرار گرفت.

کاربران از طریق برنامه کاربردی روی گوشی هوشمند که توسط شرکت حمل‌ونقل عمومی ویا (Via) ساخته شده است، خودرو خودران را فرا می‌خوانند. اپلیکیشن یادشده به کاربران اعلام می‌کند که باید به سمت کدام ایستگاه اتوبوس در نزدیکی محل زندگی خود بروند. در ادامه شاتل‌باس خودران وارد ایستگاه می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وارد اتوبوس شوند؛ سپس آن‌ها را به ایستگاه مقصد می‌رساند.

علاوه‌بر این باس‌بات یک سرویس کرایه تاکسی آنلاین هم محسوب می‌شود؛ به این معنی که مسافران متعدد قادر خواهند بود با شاتل‌باس به‌صورت هم‌زمان به چند مقصد حرکت کنند. به همین دلیل شاتل‌باس خودران طبق مسیر از پیش تعیین‌شده حرکت نمی‌کند؛ بلکه مسیر حرکت براساس اولویت زمانی و مکانی که مسافرین باید سوار و پیاده شوند، انتخاب می‌شود.

self-driving shuttle bus / شاتل باس اتوبوس خودران

خدمات برنامه باس‌بات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و برای ۲۲ هفته فعال خواهد بود. پس از آن در مرحله سوم آزمایش، شاتل‌باس خودران EZ10 در منطقه تجاری  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات