هشت خودرو جذاب ریچارد هموند

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ریچارد هموند، یکی از معروف‌ترین مجریان برنامه‌های خودرویی، در سال‌های فعالیتش در این حوزه، خودرو‌های متفاوتی داشته است. در این مطلب، به هشت خودرو شاخص کلکسیون او اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

از آمریکایی‌های عضلانی تا ابرخودرو‌های اروپایی؛ در این مطلب برخی از زیبا‌ترین خودروهای گاراژ ریچارد هموند را بررسی می‌کنیم. وقتی به برنامه‌ی تلویزیونی خودرویی فکر می‌کنید، بدون شک تاپ‌گیر (Top Gear) و گرندتور (Grand Tour) سریعا به ذهنتان می‌آیند. بعد از بررسی کلکسیون خودروهای جرمی کلارکسون، وقت آن رسیده تا گاراژ هموند را باهم بررسی کنیم.

هموند در زمان فعالیتش در تاپ‌گیر و گرندتور فرصت راندن تعداد فراوانی از خودروهای پرقدرت را داشت. درواقع، هزینه‌ برای خرید خودرو و قراردادن آن در گاراژ، دیدگاه و ارزش‌های هموند را نشان می‌دهد. در اینجا، با تعدادی از خودروهایی آشنا می‌شوید که او وقتش را در گاراژش صرف آن‌ها می‌کند.

بی‌ام‌و 850 Ci

BMW 8 Series / بی ام و سری 8

طراحی بی‌ام‌و سری ۸ محصول سال ۱۹۹۰ هنوزهم جذاب است. هموند نیز ظاهر کوسه‌مانند این خودرو را دوست داشت و نمونه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو را خرید. این مدل به‌اندازه‌ی نسخه‌ی 850 CSi پرقدرت نبود؛ ولی ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت داشت که با استانداردهای آن دوران هم درخورتوجه است.

دوج چلنجر SRT-8

خودروهای ریچارد هموند

آن قسمت تاپ‌گیر را یادتان می‌آید که مجریان به ایالات‌ متحده رفتند؟ کلارکسون شورولت کوروت ZR1 داشت و جیمز می کادیلاک CTS-V می‌راند و هموند پشت فرمان دوج چلنجر SRT بود. به‌جای استفاده از خودرو کرایه‌ای یا تبلیغاتی، ریچارد واقعا دوج چلنجر خرید. موتور این خودرو از نوع هل‌کت (Hellcat) یا ۳۹۲ نبود؛ بلکه از موتور هشت‌سیلندر Vشکل با حجم ۶.۱ لیتر و قدرت ۴۲۵ اسب‌بخار استفاده می‌کرد.

جگوار E-Type

Jaguar E-Type

این مدل یکی از نماد‌های صنعت خودروسازی بریتانیا است. هموند این خودرو را به‌عنوان هدیه‌ای برای تولد ۴۰ سالگی خودش خرید. فقط به این تصویر نگاه کنید تا تصمیم هموند در ۴۰ سالگی را بهتر درک کنید.

لامبورگینی گالاردو LP560-4 اسپایدر

Lamborghini Gallardo

اگر شما توان خرید لامبورگینی داشتید، آن را نمی‌خریدید؟ درآمد هموند نیز قطعا این هزینه را پوشش می‌دهد. او یک دستگاه گالاردو LP560-4 اسپایدر با پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری V10 دارد که ۵۵۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است.

لندرور رنجرور

خودروهای ریچارد هموند

لندرور رنجرور یکی از اولین شاسی‌بلندهایی بود که فضای داخلی لوکس و گران‌قیمت را با توانایی‌های خارج جاده‌ای ترکیب کرد. هموند صاحب یکی از مدل‌های ۱۹۸۵ با تودوزی چرم و چوب گردو است.

لندروور دیفندر 110

Land Rover Defender 110

ظاهرا یک دستگاه لند‌‌رور برای هموند کافی نبوده است؛ چون او علاوه‌بر رنجرور قدیمی، مدل دیفندر 110 نیز داشت. هموند سیستم تعلیق این شاسی‌بلند را تغییر داد و محور عقب لندرور دیسکاوری و رول‌کیج به آن اضافه کرد.

مورگان آئرومکس

خودروهای ریچارد هموند

پس از تماشای برنامه‌های فراوان تاپ‌گیر و گرند‌تور، می‌دانیم هموند به سه نوع وسیله‌ی نقلیه علاقه‌مند است: موتورسیکلت و خودروهای عضلانی و خودرو‌های بریتانیایی. با توجه به عشق او برای حفظ میراث خودرو انگلستان، طبیعی است که نمونه‌ای از خودروهای مورگان در گاراژ او جایی داشته باشد. کلارکسون از طراحی مورگان ایراد می‌گیرد| اما به‌ نظر می‌رسد هموند لذت‌بردن از پیشرانه‌ی V8 بی‌ام‌و را به چراغ‌های عجیب مورگان ترجیح می‌دهد.

پورشه 911 GT3 RS

2018 Porsche 911 GT3 RS / پورشه 911

هموند صاحب چندین پورشه ازجمله 911 SC ،928 ،997 و 911 مدل ۲۰۱۶ است و جدیدترین پورشه در کلکسیون وی، 911 GT3 RS محسوب می‌شود.

شما درباره‌ی کلکسیون ریچارد هموند چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت و دیگر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات