نتایج بنچمارک پردازنده‌‌ ۱۰ نانومتری Ice Lake اینتل؛ عملکرد فوق‌العاده‌ تراشه‌ گرافیکی

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچمارک پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی نسل دهمی Core i7 1065G7 از خانواده‌ی Ice Lake در پایگاه داده‌ی سایت GeekBench قرار گرفت.
تبلیغات

اگرچه اینتل به‌تازگی از پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Ice Lake رونمایی کرده، نتایج بنچمارک برخی لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها منتشر شده است. دراین‌میان نمرات GeekBench لپ‌تاپ هیبریدی XPS 13 7390  شرکت دل مجهز به پردازنده‌ی تازه‌نفس Core i7 1065G7 دیده می‌شود. نمرات بنچمارک مربوط‌به پردازنده و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی این محصول Dell در پایگاه داده‌ی این سایت منتشر شده است. نتایج بنچمارک گرافیکی این لپ‌تاپ به‌لطف استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند نسل ۱۱ اینتل نسبتا چشمگیر است؛ با این وجود سطح عملکرد پردازنده‌ی ۴ هسته و ۸ رشته‌ای این لپ‌تاپ با سرعت کلاک پایه‌ی ۱.۵ گیگاهرتز و کلاک بوست ۳.۴۸ گیگاهرتز، در حد و اندازه‌ی یک پردازنده‌ی میان‌رده است.

پردازنده‌ی Ice Lake با نمره ۵۲۳۴ در آزمون تک هسته‌ای و نمره‌ی ۱۷۳۳۰ در آزمون چند هسته‌ای سطح عملکردی مشابه Core i7 8559U دارد. این پردازنده‌ی Kaby Lake با ۱ گیگاهرتز فرکانس کلاک بالاتر از پردازنده‌ی تحت بررسی، در بخش عملکرد تک هسته‌ای نمره‌ی ۵۲۰۷ و در بخش عملکرد چند هسته‌ای نمره ۱۷۶۵۱ کسب کرده است. در سرعت کلاک یکسان ممکن است پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل عملکردی تا ۱۵ درصد سریع‌تر داشته باشد.

پردازنده‌ی گرافیکی نسل ۱۱ به کار رفته در این تراشه با سرعت کلاک ۱.۱ گیگاهرتز و ۶۴ واحد محاسباتی (CU)، در بنچمارک گرافیکی OpenCL با کسب نمره‌ی ۶۱۹۴۹ در جایگاهی بالاتر از GTX 965 و AMD RX 560 ایستاده که نتیجه‌ای درخور توجه است. البته باید توجه داشت که به بنچمارک گرافیکی OpenCL نگرش چندانی در مورد سطح عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی در دنیای واقعی به دست نمی‌دهد و و این تراشه در بازی‌ها ممکن است بسیار متفاوت ظاهر شود. صرف‌نظر از این مسئله، این بهترین نتیجه‌ای است که تاکنون یک پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع اینتل در بنچمارک GeekBench کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات