هواوی برای توافق با دولت آمریکا اعلام آمادگی کرد

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اظهارات مطرح‌شده از سوی رئیس هیت‌مدیره‌ی هواوی از تمایل این شرکت برای امضای توافق‌نامه‌‌‌ با دولت آمریکا حکایت دارند.
تبلیغات

یکی از مقامات ارشد هواوی (Huawei) اخیرا در مصاحبه‌ای، از تمایل این شرکت برای امضای توافق‌نامه‌ی عدم جاسوسی با دولت ایالات متحده‌ی آمریکا خبر داده است. این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شوند که طی چند هفته‌ی اخیر‌، شرکای آمریکایی هواوی به‌دلیل تحریم این شرکت توسط فرمان دونالد ترامپ، از پایان همکاری با چینی‌ها خبر داده بودند.

لیانگ هوآ، رئیس هیت‌مدیره‌ی هواوی،‌ در گفت‌و‌گو با روزنامه‌نگاران آمریکایی گفته است که هواوی به امضای چنین توافق‌نامه‌ای تمایل دارد. با این‌وجود، او مدعی شد که در شرایط فعلی، چنین پیشنهادی از سوی آمریکا مطرح نشده است و توافق با این کشور، حداقل فعلا عملی نیست.

او در این زمینه می‌گوید:

از آنجایی که دولت آمریکا از ما [تجهیزاتی] خریداری نکرده است، در حال حاضر خریداری نمی‌کند و احتمالا در آینده همچنین کاری انجام نخواهد داد، مطمئن نیستم که شانس امضای چنین توافق‌نامه‌ای وجود داشته باشد.
هواوی

لینانگ هوآ در ادامه‌ی سخنانش به اقدام اخیر دونالد ترامپ هم اشاره کرد. وی می‌گوید ترامپ با امضای فرمان اجرایی اخیر با محوریت جلوگیری از استفاده‌ی هواوی از فناوری‌های ساخت آمریکا، از حد خود تجاوز کرده است. لیانگ هوآ ادامه می‌دهد: «استفاده از قدرت سیاسی به‌منظور مشکل‌ایجاد‌کردن در یک صنعت، کار نادرستی است».

چند هفته‌ی پیش بود که خبر مهمی سراسر فضای مجازی را در نوردید. آمریکا با طرح ادعای جاسوسی هواوی برای دولت چین، تحریم‌های سختی را علیه این شرکت فناوری‌محور اعمال کرد و شرکت‌های آمریکایی نیز یک‌به‌یک به همکاری با هواوی پایان دادند. فشار وارده بر هواوی تا حدی زیاد شد که در گزارشاتی مطلع شدیم چندین مورد از خطوط تولید گوشی‌های این شرکت به‌حالت تعلیق درآمده‌اند. اگر به دانستن جزئیات بیشتر در مورد ماجرای هواوی و آمریکا علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم به‌پای تحلیل کارشناسان زومیت در جدیدترین قسمت برنامه‌ی زوم‌کست بنشینید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات