اپل tvOS 13 با پشتیبانی از چند کاربر معرفی شد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش و طی رویداد WWDC 2019، از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل تی‌وی او‌اس رونمایی کرد.
تبلیغات

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۱۹، دقایقی است که کار خود را به‌صورت رسمی و با نطق اصلی این شرکت، آغاز کرده است. تیم‌ کوک WWDC 2019 را با رونمایی از نسخه‌ی جدید tvOS آغاز کرد. 

اپل پس از رونمایی از سرویس اپل تی‌وی پلاس، اکنون دید کاملا متفاوتی نسبت به اپل تی‌وی و سیستم‌عامل اختصاصی آن دارد. این شرکت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تسخیر منزل کاربران کرده است تا محتوای ویدیویی و سرگرمی ‌آن‌ها را نیز تأمین کند. در همین راستا نیز در ابتدای رویداد، تیزری از برنامه‌ی For All Mankind پخش شد که به‌صورت اختصاصی در سرویس اپل تی‌وی پلاس و از پاییز امسال پخش خواهد شد. تمامی این موارد به‌معنای سیستم عاملی توانمند‌تر است؛ در همین راستا نیز tvOS با قابلیت‌های جدیدی همراه خواهد شد.

tvOS 13

یکی از قابلیت‌های جذاب و جدید tvOS، امکان ساخت چند حساب کاربری برای هر اپل تی‌وی است. بدین ترتیب هر یک از اعضای خانواده قادر به ورود به حساب‌ کاربری مدنظر خود هستند که در نتیجه محتوای مورد علاقه و پیشنهادی خود را مشاهده خواهند کرد. قطعه‌های موسیقی و ترانه‌ی کاربران نیز در اپل تی‌وی و با ورود به حساب کاربری، شخصی‌سازی خواهد شد. جابجایی بین حساب هر یک از کاربران ازطریق منو Control Center‌ جدید tvOS 13 در دسترس خواهد بود. 

tvOS 13

به‌گفته‌ی اپل، بسیاری از مواقع، تلویزیون‌ها تنها روشن هستند و محتوا را بدون توجه کاربران پخش می‌کنند. اپل در این شرایط و در صورت انتخاب کاربر، تصاویر زنده‌ی (اسکرین‌سیور) جذابی پخش خواهد کرد. این محتوای HDR تنوع بسیاری دارد و انواع نماهای طبیعت تا حتی پخش تصاویری از فضا در دسترس خواهند بود. به‌گفته‌ی مدیران اپل، این محتوای تصویری با همکاری BBC تهیه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات