سامسونگ روی پتنت صفحه نمایش منعطف تاشدنی با لبه خمیده کار می‌کند

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
افراد بسیاری در انتظار صفحه‌نمایش تاشدنی هستند؛ این طرح به‌تازگی در پتنت جدیدی از سامسونگ رویت شده است.
تبلیغات

با اینکه مدت زیادی از معرفی گوشی تاشدنی سامسونگ  (Galaxy Fold) می‌گذرد، اما هنوز این عضو جدید خانواده‌ی گلکسی وارد بازار نشده و با مشکلاتی مواجه است. به نظر می‌رسد باتوجه‌به ایده‌های جالبی که محققان سامسونگ ارائه می‌دهند، شاید بهتر باشد ارائه‌ی گلکسی فولد به بازار منتفی شده و به‌جای آن از ایده‌ی جذاب صفحه‌نمایش تاشدنی و منعطف افشاشده در یک پتنت جدید دیگر استفاده شود.

این صفحه‌نمایش منعطف و تاشدنی با عنوان «دستگاه الکترونیکی تاشدنی دارای صفحه‌نمایش منعطف» (Foldable electronic device including flexible display) به‌عنوان یک پتنت در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده است. مالکیت این پتنت در اختیار شرکت سامسونگ است و متن کامل آن در اینجا قابل دسترس است.

galaxy fold

لبه‌های این گوشی در دو طرف، به‌صورت آبشاری و خمیده (edge) طراحی شده که از این نظر مشابه گلکسی اج است. در عین حال صفحه‌نمایش این گوشی منعطف است و از بیرون تا می‌شود. البته توجه به این نکته لازم است که ساخت صفحه‌نمایش منعطفی که از بیرون تاشدنی باشد، آسان‌تر از صفحه نمایشی است که از داخل تاشدنی باشد.

مشکل بزرگ چنین صفحه نمایشی این است که صفحه‌نمایش ظریف و نازک این گوشی همواره در معرض آسیب خواهد بود. شاید یک راه‌حل مناسب برای این مشکل می‌تواند استفاده از محافظ صفحه‌نمایش جداشدنی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات