تعداد کاربران فعال آیفون در چین برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
با وجود همه‌ی مشکلاتی که برای بازار آیفون در چین رخ داده است، تعداد کاربران محصولات این شرکت برای پنجمین ماه متوالی رشد را تجربه کرد.
تبلیغات

اپل در سال گذشته با بحران‌های جدی فروش در چین مواجه بود. جنگ تجاری میان آمریکا و چین نیز محدودیت‌های جدی برای کوپرتینویی‌ها ایجاد کرد. به‌نظر می‌رسد امسال روند بهتری برای اپل در جریان باشد، چون آن‌ها در پنج ماه متوالی افزایش فروش و استفاده از آیفون را در کشور شرقی تجربه کرده‌اند.

کیتی هوبرتی، تحلیل‌گر مورگان استنلی آمارهایی از افزایش کاربران فعال آیفون در چین ارائه داد که وضعیت آینده‌ی شرکت آمریکایی را در این منطقه امیدوارکننده نشان می‌دهد. طبق گزارش منتشرشده، اپل ۵۱ ده‌هزارم (مقیاس ده‌هزارم با Basis Point یا bp شناخته می‌شود) رشد در سهم بازار را در ماه مه تجربه کرد و به ۱۹/۵ درصد سهم بازار رسید. البته آمار کنونی رشدی کندتر از روال چهار ماه گذشته‌ی اپل یعنی ۱۹۰ ده‌هزارم را نشان می‌دهد.

با وجود آنکه رشد سهم بازار چین اپل در ماه مه کندتر از ماه‌های گذشته بود، ترکیب آن با افزایش استفاده از اپ‌استور در چین، آمریکایی‌ها را به بازار شرق امیدوارتر کرده است. ترکیب جدید در مقایسه با سال گذشته و کاهش درخواست برای محصولات اپل و همچنین ترس سرمایه‌گذارها، نشان‌دهنده‌ی نقطه‌ی قوتی برای اپل خواهد بود.

هوبرتی در بخشی از گزارش خود می‌نویسد:

از نظر ما کاهش قیمت آیفون، افزایش استفاده از ابزارهای مالی توسط اپل، کاهش مالیات ارزش افزوده‌ و افزایش ۱۰ نقطه‌ای اعتماد کاربران همگی منجر به افزایش مناسب تقاضا برای محصولات این شرکت شده‌اند.
سهم فروش آیفون در چین

در ادامه‌ی گزارش تحلیل‌گر مورگان استنلی می‌خوانیم که گروهی از ۵۳ تأمین‌کننده‌ی تایوانی اپل، رشد درآمدی بیش از میانگین فصلی خود در سه‌ماهه‌ی گذشته ثبت کرده‌اند. البته هنوز پیش‌بینی می‌شود که فروش آیفون در فصل منتهی به ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۱۰ درصدی داشته باشد. به‌علاوه در فصل منتهی به ماه سپتامبر نیز افت هشت درصدی پیش‌بینی می‌شود.

فروش فصل منتهی به ماه ژوئن برای آیفون به ۳۷ میلیون دستگاه و ۲۶/۲ میلیارد دلار درآمد می‌رسد که نسبتی قابل‌توجه از درآمد مجموع شرکت یعنی ۵۳/۶ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. پیش‌بینی‌ها برای فصل منتهی به سپتامبر فروش ۴۳ میلیون و درآمد ۳۲/۱ میلیارد دلاری را عنوان می‌کنند که درآمد مجموع را به ۶۱/۴ میلیارد دلار می‌رساند.

هوبرتی در بخش دیگری از گزارش خود، احتمال ضربه خوردن اپل را از افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین، بالا می‌داند. البته او مواردی همچون آیفون 5G در سال ۲۰۲۰، سرویس‌های جدید و چرخه‌ی مناسب و پایدار بازیافت آیفون را به‌عنوان دلایلی برای امیدواری به آینده‌ی شرکت آمریکایی مطرح می‌کند. او درباره‌ی ارزش سهام اپل هم نظری بلندپروازانه دارد و قیمت ۲۳۱ دلار را در نظر می‌گیرد.

در فصل گذشته‌ی منتهی به دسامبر، شاهد افت فروش آیفون به میزان ۱۵ درصد بودیم. اپل چنین افتی را بیش از همه به گردن چینی‌ها انداخت. البته مدیرعامل کوپرتینویی‌ها، تیم کوک، در مصاحبه‌ی ماه آوریل خود بدون اشاره به اعداد دقیق، افزایش فروش آیفون در چین را گزارش داده بود. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد دوران نسبتا تاریک سال گذشته و کاهش بی‌سابقه‌ی فروش آیفون، به‌مرور به پایان نزدیک می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات