ابرخودروی تویوتا GR Super Sport در نسخه‌های مسابقه و جاده‌ای تولید خواهد شد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تیم گازو ریسینگ تویوتا در کنفرانس خبری پیش از مسابقه‌ی لمان اعلام کرد با تغییر قوانین مسابقات، از سال ۲۰۲۰ با ابرخودروی GR سوپراسپرت شرکت خواهد کرد.
تبلیغات

تویوتا به‌تازگی از آغاز تست‌های توسعه ابرخودروی GR سوپر‌اسپرت در جاده‌های شهری و پیست، خبر داده است. نام این ابرخودرو در هنگام عرضه تغییر خواهد کرد. تویوتا هفته‌ی گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی مسابقه‌ی ۲۴ ساعته لمان اعلام کرد که با تغییر قوانین مسابقات، از سال ۲۰۲۰ در کلاس ابرخودروها شرکت خواهد کرد.

تویوتا GR سوپراسپرت

بنابراین نسخه‌ی مسابقه‌ای از ابرخودروی GR سوپراسپرت در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی می‌‌شود. شرکت تویوتا قصد دارد خودروی مسابقه‌ای GR را براساس قوانین مسابقات استقامتی فدراسیون جهانی تولید کند. درنتیجه، این شرکت باید حداقل ۲۰ دستگاه از این ابرخودرو را به‌صورت شهری در مدت زمان ۲ سال پس از شروع مسابقه، تولید و عرضه کند.

علاوه‌بر تویوتا، شرکت استون مارتین دیگر خودروسازی است که برای شرکت در مسابقه‌ی کلاس ابرخودروها با خودروی والکری، اعلام حضور کرده است. شیجکی تومویاما، مدیر بخش مسابقه‌ای گازو ریسینگ تویوتا می‌گوید:

این یک موقعیت خارق‌العاده برای تیم Gazoo Racing است که بتواند اعتبار خود را نه‌تنها به‌عنوان یک تیم مسابقه‌ای در رقابت با بهترین‌ها، بلکه به‌َعنوان یک تولید‌کننده‌ی خودروهای اسپرت، نشان بدهد.
تویوتا GR سوپراسپرت
تویوتا GR سوپراسپرت
تویوتا GR سوپراسپرت
تویوتا GR سوپراسپرت

در قوانین جدید فدراسیون جهانی برای مسابقات استقامتی، خودروها تا ۷۵۰ اسب‌بخار بیشینه قدرت خواهند داشت. استفاده از سیستم هیبریدی مجاز است؛ اما ضروری نیست. درضمن سیستم هیبریدی نباید بیش‌ از ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

تویوتا GR سوپراسپرت

به‌منظور تشویق تیم‌ها برای استفاده از سیستم هیبریدی، به‌ خودروها اجازه داده می‌شود که از موتورهای الکتریکی برای به‌حرکت درآوردن چرخ‌های جلو استفاده کنند. درنتیجه، انتقال قدرت به‌صورت تمام چرخ‌ متحرک صورت می‌گیرد. تویوتا GR سوپراسپرت تاکنون به‌عنوان یک خودروی مفهومی معرفی‌ شده و از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۶ سیلندر به همراه سیستم هیبریدی بهره می‌برد که در مجموع ۹۸۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

تویوتا GR سوپراسپرت

طراحی GR سوپراسپرت هم باتوجه‌به عدم وجود شیشه عقب و طراحی باله روی قسمت میانی، بیشتر شبیه به‌خودروهای مسابقه‌ای است تا یک خودروی شهری. قیمت این خودرو هم همانند سایر ابرخودروهای موجود در بازار خواهد بود و طبق شایعات، ممکن است GR سوپراسپرت بیش از یک میلیون دلار قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات