تعداد مشترکین اینترنت 5G در کره جنوبی به یک میلیون نفر رسید

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که اینترنت 4G در برخی از کشورها هنوز چیزی شبیه به یک رویا به‌نظر می‌رسد، تعداد مشترکین اینترنت نسل پنجم همراه در 5G کره جنوبی به یک‌میلیون نفر رسیده است.
تبلیغات

اپراتورهای کره جنوبی اعلام کرده‌اند که کاربران نسل پنجم اینترنت همراه 5G در مدت ۶۹ روز به یک‌میلیون نفر رسیده است. کره جنوبی با این آمار نشان داد که یکی از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین کشورهای جهان در زمینه اینترنت همراه است.

به‌دلیل استقبال شدید کاربران در این کشور، وزیر علوم و فناوری کره جنوبی مجبور شد این سرویس را دسامبر گذشته برای سه اپراتور بزرگ و اصلی فعال در کره جنوبی به‌صورت هم‌زمان تنها برای مشتریان شرکتی راه‌اندازی کند و نهایتا در اوایل آوریل گذشته، این سرویس به‌صورت همگانی روی سرویس‌های تلفن همراه عرضه شد.

اوایل ماه مه، سه اپراتور کره‌ای اعلام کردند که اینترنت نسل پنجم ۲۶۰ هزار مشترک در کره جنوبی دارد. این سه اپراتور به‌تازگی اعلام کرده‌اند که استقبال از اینترنت 5G در این کشور وصف‌نشدنی است چرا که پیش‌ازاین مشترکین اینترنت 4G در این کشور در ۸۰ روز به رکورد یک‌میلیون کاربر دست‌ یافته اما اینترنت 5G این رکورد را پشت سر گذاشته و در ۶۹ روز به یک‌میلیون مشترک رسیده است.

اگر روند روبه رشد استقبال از شبکه 5G با همین رویه جلو برود، احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی، تعداد ۴ میلیون مشترک را پشت سر می‌گذارد. معرفی و عرضه گلکسی نوت 10 سامسونگ نیز باتوجه‌به استقبال بالا در کره جنوبی به آمار مشترکین 5G اضافه خواهد کرد.

سه اپراتور SK Telecom،KT و Uplus ال‌جی به‌شدت برای تصاحب بازار و کاربران بیشتر اینترنت نسل پنجم رقابت می‌کنند. در حال حاضر سهم SK Telecom معادل ۴۰ درصد از کاربران اینترنت 5G و سهم اپراتورهای KT و LG Uplus هر کدام ۳۰ درصد است.

تاکنون بیش از ۵۴ هزار ایستگاه 5G در کره جنوبی نصب‌ شده که پوشش اینترنت نسل پنجم را در محدوده‌های شهری ممکن کرده است. اپراتورهای کره جنوبی قول داده‌اند تا پایان سال، ۸۵ شهر دسترسی کامل به اینترنت نسل پنجم داشته باشند. اینترنت 5G یکی از سریع‌ترین شبکه‌های دسترسی به اینترنت در جهان است که کاربران بسیاری از کشورها هنوز دسترسی به آن ندارند.

نظر شما درباره اینترنت 5G چیست؟ 5G چه زمانی در تمام کشورهای جهان فراگیر خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات