نمایشگر وان پلاس 7 پرو در برخی کاربردها از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز سوئیچ می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نرخ نوسازی نمایشگر وان پلاس ۷ پرو ۹۰ هرتز است؛ ولی به‌نظر می‌رسد در برخی مواقع، نرخ نوسازی نمایشگر به ۶۰ هرتز سوئیچ می‌کند.
تبلیغات

اواخر اردیبهشت‌، وان پلاس ۷ پرو با دوربین سلفی پاپ‌آپ و نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین اصلی سه‌گانه معرفی شد. یکی از ویژگی‌هایی که درباره‌ی وان پلاس ۷ پرو مطرح شد، نرخ نوسازی یا ریفرش ریت ۹۰ هرتزی نمایشگر آن بود. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی به کاربران کمک می‌کند بتوانند انیمیشن‌های سیستم‌عامل را بسیار نرم و روان مشاهده کنند. چنین خصیصه‌ای که کاربر بتواند روی نمایشگر تلفن‌همراه خود از ریفرش ریتی بالاتر از ۶۰ هرتز بهره ببرد، پیش‌ازاین فقط در گوشی‌های مخصوص گیمینگ، مانند Razer Phone 2، دیده شده بود و تابه‌حال در میان گوشی‌های هوشمند متداول بازار مصرفی کاربران معمولی سابقه نداشته‌ است.

با نرخ نوسازی‌ این‌چنینی، تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی با نرخ فریم بیشتر از ۶۰ و همچنین تجربه‌ی کلی از جابه‌جا‌شدن در محیط سیستم‌عامل (مخصوصا بالا‌و‌پایین‌رفتن در منوها) به‌کلی دگرگون خواهد شد. آخرین اخبار حاکی از آن است که نمایشگر وان پلاس ۷ پرو همیشه با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز کار نمی‌کند و کاربران گاهی تغییر نرخ نوسازی را شاهد خواهند بود؛ هرچند در قسمت تنظیمات دستگاه، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دیده می‌شود. 

oneplus 7 pro / وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس اعلام کرده نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را دستگاه به‌صورت خودکار انتخاب می‌کند. این بدان‌معنی است که دستگاه به‌صورت هوشمند خودش انتخاب می‌‌کند زمان‌هایی روی نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و زمان‌هایی روی نرخ نوسازی ۹۰ هرتز کار کند. وقتی کاربر مشغول کارکردن با اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند، یوتیوب، دوربین و برخی بازی‌ها است، نرخ نوسازی نمایشگر روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود؛ زیرا در چنین کاربردهایی، واقعا به نرخ نوسازی بالاترِ نمایشگر نیازی ندارد. 

بیشترین فریم‌ریت برای یوتیوب ۶۰ فریم‌برثانیه و فریم‌ریت بیشتر بازی‌ها ۶۰ فریم‌برثانیه است و دوربین دستگاه نیز با فریم‌ریت ۳۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه تصویربرداری می‌‌کند؛ به‌همین‌دلیل وان‌پلاس بدین‌نتیجه رسیده که برای برخی کاربردها، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز کاملا مناسب است و کاربر بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌تواند با دستگاه خود به‌راحتی کار کند تا بی‌جهت با نرخ نوسازی بیشتر مصرف باتری افزایش پیدا نکند و بار اضافی به سخت‌افزار دستگاه وارد نشود.

در نظر داشته باشید برخی مرورگرها از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند و تصمیم وان‌پلاس از این ‌نظر می‌تواند تصمیم درستی و منطقی باشد. البته، کاربران می‌توانند حالت نرخ نوسازی «واقعی» ۹۰ هرتز را روی دستگاه خود فعال کنند که در‌این‌صورت، در همه‌ی شرایط نمایشگر وان پلاس ۷ پرو در بالاترین نرخ نوسازی کار می‌کند. برای انجام این کار، کاربر باید گوشی هوشمند خود را ازطریق کابل به کامپیوتر وصل و به‌راحتی ADB command را اجرا کند. جزئیات این روش را می‌توانید در این پست در XDA دولوپرز مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات