آذری جهرمی: اندروید سفارشی شده در راه است

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه‌ی آمریکا علیه نرم‌افزارهای ایرانی خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ی امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز از تغییرات سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های داخلی خبر داد. سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه‌ی آمریکا علیه نرم‌افزارهای ایرانی طراحی شده و اخبار تکمیلی آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

به‌گفته‌ی وی تغییر سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های ایرانی از اهداف مهمی بود که قرار بود به قصد حمایت از استارتاپ‌های داخلی انجام شود اما اجرای آن هر بار به تأخیر می‌افتاد؛ تا اینکه محدودیت‌های جدیدی برای برخی اپلیشکیشن‌های داخلی پیش آمد و برخی از آن‌ها از روی گوشی‌های اندرویدی پاک شدند. بعد از اعمال محدودیت‌های جدید همدلی لازم برای اجرای طرح دوباره ایجاد شد و نتیجه‌ی آن به‌زودی اعلام خواهد شد. وی گفت:

مدت زیادی بود که می‌خواستیم سیستم‌عامل اندروید را در گوشی‌های ایرانی تغییر دهیم تا از استارتاپ‌های داخلی حمایت کنیم؛ این موضوع پیش نمی‌رفت تا اینکه اپلیکشین‌های داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به‌زودی نتیجه کار را اعلام می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات