دوچرخه برقی eRockit معرفی شد

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی eRockit از دوچرخه برقی جدیدی رونمایی کرد که قدرت پدال‌زنی را تا ۵۰ برابر افزایش می‌دهد.
تبلیغات

دوچرخه‌های برقی مجهز به سیستم پدال کمکی واقعاً در چند سال اخیر بسیار رواج یافته‌اند و هنگام سواری، شما را از نفس نمی‌اندازند. درحالی‌که بسیاری از طرح‌ها به‌دنبال دوچرخه سنتی هستند، شرکت آلمانی eRockit قطعاً بیش از آنکه به‌دنبال دوچرخه باشد، از بخش‌های موتوری در محصول جدید خود استفاده می‌کند.

به‌طور سنتی، موتورگازی به موتورسیکلت کوچکی مجهز به پدال دوچرخه‌ای می‌گویند که موتورسوار می‌تواند از حالت توقف تا جایی پدال بزند و سپس سایر مسافت سفر را از قدرت سیستم پیشران کوچک بهره ببرد. اخیراً این واژه برای موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و کم‌قدرت استفاده می‌شود که هیچ‌گونه پدالی ندارند.

eRockit e-moto / دوچرخه برقی موتورسیکلت برقی

محصول جدید eRockit کاملاً موتورگازی نیست و همچنین شباهتی نیز به دوچرخه‌ی مجهز به سیستم پدال کمکی هم ندارد، اما چیزی بین این دو است. درواقع سازندگان آن می‌گویند که مانند دوچرخه عمل می‌کند ولی عملکردی شبیه موتورسیکلت ارائه می‌دهد. در حقیقت eRockit شتاب سریع و بیشینه سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت خود را ازطریق سیستم محرکه مستقیم بدون کلاچ به رخ می‌کشد.

گفته می‌شود که موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم آن تا ۱۶ کیلووات قدرت ارائه می‌دهد و باعث می‌شود که نیروی پدال‌زنی دوچرخه‌سوار را تا بیش از ۵۰ برابر افزایش دهد. شعاع حرکتی به‌لطف بهره‌گیری از پکیج باتری ۶/۶ کیلووات ساعت، تا بیش از ۱۲۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ چهار ساعته می‌رسد.

eRockit e-moto / دوچرخه برقی موتورسیکلت برقی

سواری با eRockit ساده است. شما کلاه ایمنی خود را روی سر می‌گذارید و روی دستگاهی مانند موتورسیکلت می‌‌نشینید و شروع به پدال زدن می‌کنید. شرکت سازنده ادعا می‌کند که دوچرخه‌سوار یا موتورسوار هنگام حرکت و استفاده کردن از نیروی پدال‌زنی نسبتاً‌ کم، نیروی رانشی روبه‌جلوی بسیار مهیجی را تجربه می‌کند.

بخشی از مشخصات فنی eRockit منتشر شده اما این شرکت می‌گوید که از فریم آلومینیومی، رینگ‌های آلیاژی سبک وزن، ترمز دیسکی، سیستم روشنایی یکپارچه ساخته شده است و وزن کلی آن بدون احتساب موتورسوار، تنها به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسد.

محصول جدید eRockit با قیمت ۱۳ هزار و ۳۵۰ دلار، تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد آزمایشی را تجربه کرده است. ویدیوی زیر آزمایش این دوچرخه‌/موتورسیکلت را نشان می‌دهد.

دانلود 360P 720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات