حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مهمانداران مجرب می‌توانند با نگاهی ساده به مسافران در بدو ورود به هواپیما اطلاعات جالبی درباره آن‌ها کسب کنند.
تبلیغات

بسیاری از مسافران تصور می‌کنند که مهمانداران تنها برای ارائه خدمات در هواپیما آموزش دیده‌اند؛ اما در حقیقت این چنین نیست و این افراد در طول خدمت خود در ایرلاین‌ها، به توانایی‌های جالب و منحصر‌به‌فردی دست پیدا می‌کنند که حتی تصور برخی از آن‌ها نیز برای مسافران دشوار است.

شاید باور نکنید اما برخی از مهمانداران با نگاهی گذرا به مسافران در هنگام ورود آن به هواپیما می‌توانند اطلاعاتی را در مورد مسافران به دست آورند که برخی از آن‌ها واقعا ضروری است.

برای مثال، مهمانداران با تجربه با نگاهی ساده به مسافران در بدو ورود آن‌ها به هواپیما، می‌توانند بفهمند که آیا آن‌ها مشروبات الکی با انواع مختلف مواد مخدر را مصرف کرده‌اند یا خیر.

هواپیما

سیاک شالتایز، یکی از مهمانداران مجرب شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزا با سی سال سابقه، در رابطه با این موضوع گفته است:

«چنانچه مسافری تحت‌تاثیر مصرف بیش از حد مشروبات الکی یا انواع مختلف مواد مخدر قرار گرفته باشپد، ممکن است مهمانداران مانع ورود وی به هواپیما شوند؛ زیرا چنین افرادی مخل آسایش و امنیت سایر مسافران هستند». 

البته وی در طول خدمت سی ساله خود، تنها از ورود چهار فرد با چنین شرایطی ممانعت به عمل آورده است.

چنانچه مسافری تحت‌تاثیر مصرف بیش از حد مشروبات الکی یا مواد مخدر قرار گرفته باشد، ممکن است مهمانداران مانع ورود وی به هواپیما ‌شوند

در صورتی که مسافری دارای بدنی تنومند و عضلانی باشد، مهمانداران به‌سادگی این موضوع را تشخیص می‌دهند و در مواقع ضروری از چنین مسافرانی کمک می‌‌گیرند.

آقای شاتایز، در ادامه گفتگوی خود افزود:

ما به این افراد به چشم نیروی کمکی نگاه می‌‌کنیم و در مواقع ایجاد تنش یا درگیری، از توانایی جسمی آن‌ها برای آرام کردن اوضاع استفاده می‌کنیم.همچنین در مواقعی که فرد خاصی مسبب تنش یا مزاحمتی باشد، بدون جلب توجه به طرف مسافران قوی هیکل می‌رویم و با آرامش از آن‌ها خواهش می‌کنیم فرد مورد نظر را آرام کنند یا مانع ایجاد مزاحمت وی شوند. البته سعی می‌کنیم در طول پرواز هرگز چنین اتفاقاتی رخ ندهد؛ اما در مواقع ضروری ناگزیر به انجام این کار هستیم.
هواپیما

گاهی اوقات ممکن است مهمانداران در مواقع بسیار ضروری و حساس از کمک مسافرانی که کارمند شرکت‌های هواپیمایی (مخصوصا مهمانداران) هستند، نیز استفاده کنند.

طبق گفته مهمانداری به نام بریجر، چنانچه مسافری کارمند شرکت‌های هواپیمایی (مخصوصا افراد آموزش‌دیده در زمینه مهمانداری) باشد، مهمانداران تازه‌کار سعی می‌کنند از دانش و تخصص او بهره‌مند شوند و حتی گاهی اوقات از او کمک می‌گیرند.

هواپیما

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان کرد:

برخی از این افراد برای ارائه خدمات فوری در مواقع اضطراری (مسائل و مشکلات پزشکی، مکانیکی یا سایر موارد) آموزش دیده‌اند و برای مدیریت بحران در چنین مواقعی مهارت کافی دارند. این افراد می‌توانند در بسیاری از مواقع راه‌گشا باشند و مهمانداران تمایل زیادی برای شناسایی چنین افرادی در بین سایر مسافران دارند.

 اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات