آموزش فعال‌کردن G-Sync انویدیا

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
G-Sync نامی است که انویدیا روی فناوری رفریش‌ریت متغیر خود گذاشته است. در این مطلب، فعال‌سازی این ویژگی را آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

G-Sync نام فناوری اختصاصی انویدیا است که با هماهنگ‌کردن ریفرش‌ریت نمایشگر و فریم‌ریت خروجی دستگاه، اثر پاره‌شدن صفحه را از بین می‌برد. G-Sync فناوری تجاری (غیررایگان) است و تولید‌کنندگان دستگاه‌ها برای بهره‌گرفتن از آن، علاوه‌‌بر استفاده از ماژول سخت‌افزاری خاص در نمایشگر خود، باید مبلغی بابت امتیاز استفاده از آن به انویدیا پرداخت کنند.

چگونه G-Sync را در PC فعال کنیم؟

روی صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کنید و سپس، گزینه‌ی NVIDIA Control Panel را انتخاب کنید. حالا از پنل سمت چپ وارد گزینه‌ی Display شوید و در آخر گزینه‌ی Enable G-Sync را فعال کنید. در زیر گزینه‌ی Enable G-Sync، می‌توانید انتخاب کنید G-Sync در حالت Full Screen فعال باشد یا Full Screen و Windowed Modes.

برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید

فعال‌سازی G-Sync در PC با چند مانیتور

روی صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک کنید و پس‌ازآن، گزینه‌ی NVIDIA Control Panel را انتخاب کنید. حالا از پنل سمت چپ، وارد Display شوید و در آخر، به Set up Multiple Displays بروید. اکنون مطمئن شوید چینش مانیتورها را طبق نیاز خود انجام داده‌اید و یکی از مانیتورها را به‌عنوان Primary Display انتخاب کنید.

انتخاب Primary Display با ویندوز ۱۰

اگر ازطریق روش‌های مذکور امکان فعال کردن Primary Display برایتان فراهم نبود، بدین‌ترتیب عمل کنید: وارد تنظیمات ویندوز ۱۰ شوید و از قسمت System گزینه‌ی Display را انتخاب کنید و درنهایت، از پایین همین صفحه تیک گزینه‌ی Make This My Primary Display را فعال کنید.

آیا کامپیوتر شما توانایی پشتیبانی از این فناوری‌ها را دارد؟ تجربه‌ی خود از کار با سخت‌افزار مجهز به G-Sync را با ما و کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات