هواوی یک میلیون گوشی با سیستم‌عامل اختصاصی هانگ‌ منگ توسعه می‌دهد

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی به‌دنبال تحریم گوگل، قصد دارد یک میلیون از گوشی‌های تولیدی جدید خود را با سیستم‌عامل اختصاصی هانگ‌منگ عرضه کند.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها جدید، به‌نظر می‌رسد که هواوی بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کردیم، از اندروید دست کشیده است. طبق خبری که مؤسسه Rosenblatt Securities منتشر کرده، هواوی به‌زودی یک میلیون گوشی را با سیستم‌عامل اختصاصی خود روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ سیستم‌عاملی که تحت‌نام هانگ‌منگ شناخته می‌شود.

هم‌اکنون دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل بهره می‌برند، برای آزمایش‌های اولیه آماده شده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این محصولات در مرحله‌ی توسعه قرار دارند یا برای عرضه در بازار آماده هستنند. طبق این گزارش، سیستم‌عامل مورداستفاده در گوشی‌های هواوی با تمامی برنامه‌های اندرویدی سازگاری دارد و درراستای صیانت بهتر از داده‌های خصوصی کاربران از امکانات امنیتی قوی‌تری بهره می‌برد.

پیش‌تر نیز مدیر بخش تجارت مشتریان هواوی از انتشار قریب‌الوقوع هانگ‌منگ خبر داده بود. طبق گفته‌ی وی، این سیستم‌عامل یا در پاییز سال جاری برای انتشار آماده خواهد شد یا اینکه در بدترین‌حالت، تابستان آینده دردسترس قرار خواهد گرفت. همچنین او از فراگیربودنِ سیستم‌عامل هواوی خبر داد؛ بدین‌ترتیب، هانگ‌منگ نه‌تنها روی موبایل، بلکه روی رایانه‌، تبلت، تلویزیون‌ هوشمند، خودرو‌ و دستگاه‌های پوشیدنی اجرا خواهد شد.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

اگرچه ایالات متحده آمریکا به‌مدت ۹۰ روز تحریم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت‌های آمریکایی علیه گوگل را به‌تعویق انداخته است؛ اما هواوی تصمیم گرفته که فارغ از نتیجه‌‌ی فرجام‌خواهی‌ها، روند توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود را تسریع کند؛ خبری که قطعاً برای شرکت‌های بزرگی چون گوگل نیز پیامد‌های منفی بسیاری از‌جمله چندشاخه‌شدن اندروید در پی خواهد داشت.

طبق گفته وب‌سایت هواوی سنترال که اخبار و مقالات مربوط‌به محصولات هواوی را پوشش می‌دهد، این شرکت هم‌اکنون نام‌ تجاری هانگ‌منگ را در کشور‌هایی نظیر کانادا، کره‌جنوبی، مکزیک و قاره‌ی اروپا ثبت کرده است.

با‌ تمامی‌ این‌ تفاصیل، بسیاری‌از اهالی رسانه و فناوری باور دارند که نام هانگ‌منگ چندان برای توصیف یک سیستم‌عامل که قصد فعالیت در خارج‌از خاک چین را دارد، مناسب نیست. حال باید منتظر ماند و دید که آیا هواوی نام دیگری را برای سیستم‌عامل اختصاصی خود درنظر دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات