گوشی‌های مجهزبه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در راه هستند

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با معرفی حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی خود، مسیر را برای عرضه گوشی‌هایی با رزولوشن بیشتر دوربین، هموار کرد.
تبلیغات

سامسونگ اخیرا حسگر دوربین جدیدی را با وضوحی بیش از سایر حسگرهای کنونی بازار برای تلفن‌های همراه معرفی کرده است. ISOCELL Bright GW1 حسگری ۶۴ مگاپیکسلی است که از همان پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری انواع ۴۸ مگاپیکسلی فعلی سامسونگ استفاده می‌کند و این به‌معنای وجود حسگری با اندازه‌ی بزرگ‌تر است که می‌تواند نور بیشتری جذب کند.

حسگر Bright GW1 تصاویر نهایی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را باادغام ۴ پیکسل در یکی، تولید می‌کند؛ درست مانند حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی موجود که تصاویر نهایی ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کنند. همچنین حسگر جدید سامسونگ قادر خواهد بود تا فیلتر رنگ را برای رسیدن به تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی با وضوح کامل و نور مناسب، تصفیه کند تا بدین‌ترتیب، امکان ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی نیز دردسترس باشد. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی با نام IMX586 نیز قابلیتی مشابه دارد؛ این درحالی است که حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ از این ویژگی بی‌بهره است و امروز شرکت کره‌ای قصد دارد نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده از حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی خود را به‌همراه این قابلیت معرفی کند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

درحال‌حاضر، وجود دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی در تلفن‌های همراه رایج است و شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی گوشی‌هایی مجهزبه این حسگر عرضه کرده‌اند. سامسونگ انتظار دارد حسگر ۶۴ مگاپیکسلی‌اش در نیمه دوم سال جاری به تولید انبوه برسد؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر این ویژگی را اواخر امسال در فهرست مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار مشاهده کنیم؛ به‌خصوص اگر سونی، به‌عنوان رهبر بازار حسگرهای تصویر، این مسیر را دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات