کادیلاک دو سدان جدید معرفی کرد

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
کادیلاک دو سدان اسپرت جدید با نام‌های CT4-V و CT5-V معرفی کرده است که برای سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد.
تبلیغات

کادیلاک جزو خودروسازانی است که هنوز به تولید خودروهای سدان علاقه‌مند است و برای سدان‌های خود برنامه‌ی بلند مدت دارد. این خودروساز آمریکایی برای سال ۲۰۲۰ اقدام به معرفی دو مدل سدان جدید کرده است که CT4-V و CT5-V نام دارند. ابتدا به مدل CT4 می‌پردازیم که جایگزین مدل ATS شده‌ است. کادیلاک ATS عمر کوتاهی داشت و برای رقابت با بی‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز کلاس سی و آئودی A4 طراحی شده بود اما با وجود توانایی‌هایش نتوانست آنطور که باید در بازار عمل کند و به همین خاطر کادیلاک آن را با CT4 جایگزین کرد. حالا مدل CT4-V به‌عنوان نسخه‌ای قوی و اسپرت از CT4 معرفی شده است.

Cadillac CT4-V

همانند هر سدان اسپرتی جذاب‌ترین مشخصه‌ی این خودرو نیز در زیر کاپوت آن قرار دارد. کادیلاک از یک پیشرانه‌ی V6 توربوشارژردار در زیر کاپوت این مدل استفاده کرده است که می‌تواند ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گرچه در مقایسه با مدل ATS-V که ۴۶۴ اسب‌بخار قدرت داشت این مدل قدرت کم‌تری دارد اما کادیلاک گفته است که در این مدل تمرکز اصلی روی توانایی خودرو در پیمودن پیچ‌ها است و به همین دلیل نیز تقسیم وزن CT4 نیز به‌صورت ۵۰/۵۰ انجام شده است.

Cadillac CT4-V

قدرت پیشرانه در این مدل با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. این جعبه‌دنده تنها جعبه‌دنده‌ای است که در این خودرو نصب می‌شود و خبری از جعبه‌دنده‌ی دستی نیست. در مدل دیفرانسیل عقب کادیلاک برای چسبندگی بهتر خودرو به سطح جاده از سیستم Magnetic Ride Control 4.0 به همراه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده کرده است. در مدل چهارچرخ محرک نیز کمک فنرهای از نوع فعال MVS ساخت ZF هستند. به جز مجموعه‌ی پیشرانه و جعبه‌دنده، کادیلاک برای مهار کردن سدان اسپرت خود به ترمزهای برمبو که دیسک‌های آن در جلو ۱۲.۶ اینچ قطر دارند متکی است. در CT4-V می‌توانید با استفاده از حالت سیستم تغییر حالت‌های مختلف رانندگی بسته به نیاز خود خودرو را تنظیم کنید و در حالت V-Mode نیز امکان شخصی سازی تک تک تنظیمات وجود دارد.

Cadillac CT4-V

از نظر ظاهری طراحی این خودرو بسیار به مدل بزرگ‌تر CT5 شباهت دارد. کادیلاک متاسفانه هنوز اطلاعاتی از امکانات این خودرو منتشر نکرده است و برای دستیابی به فهرست امکانات این مدل باید تا زمان رونمایی رسمی از CT4 صبر کنیم اما آنچه تاکنون مشخص است این است که مدل‌های V از کروز کنترل هوشمند جدید کادیلاک به نام سوپر کروز بهره‌مند خواهند بود.

Cadillac CT4-V

اینکه کادیلاک قبل از رونمایی رسمی از یک خودرو نسخه‌ی قوی‌تر آن را معرفی کند اقدام نامعمولی است و به ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما این مسئله را باید مربوط‌به مدل CT5 نیز دانست چون هم‌زمان با CT4-V کادیلاک مدل اسپرت CT5 را هم با نام CT5-V رونمایی کرده است.

Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V

کادیلاک CT5-V در حقیقت ادامه دهنده‌ی راه مدل CTS-V است که ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت داشت. اما مدل جدید قدرت بسیار پایین‌تری دارد چون به‌جای آن پیشرانه‌ی V8 قدیمی در این مدل از یک پیشرانه‌ی V6 تویین توربو با حجم ۳ لیتر استفاده شده است که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل نیز مانند CT4-V برای انتقال نیرو به یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار متکی است. کادیلاک CT5-V را نیز می‌توان در نسخه‌ی دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل خریداری کرد.

Cadillac CT5-V

کادیلاک از توانایی‌های حرکتی این مدل مانند شتاب صفر تا صد کیلومتر و حداکثر سرعت چیزی اعلام نکرده است ولی باتوجه‌به وجود سیستم Magnetic Ride Control 4.0 و سیستم کنترل کشش پیشرفته در این خودرو باید انتظار اعداد و ارقام خوبی را داشت. در این مدل نیز حالت رانندگی V-Mode امکان شخصی سازی گسترده‌ای را به راننده می‌دهد. ترمزهای CT5-V هم از نوع برمبو هستند و دیسک جلوی آن ۱۳.۶ اینچ قطر دارد. به جز سیستم کروز کنترل هوشمند جدید کادیلاک یکی از آپشن‌های جالب این خودرو پوشش محافظ مونوکرومیک برای رنگ بدنه است.

Cadillac CT5-V

به‌گفته‌ی براندون ویوان مدیر اجرایی کادیلاک، مدل‌های جدید V خودروهایی هستند که در عین لوکس بودن توانایی‌های حرکتی بالایی را به رانندگان خود ارائه می‌کنند. کادیلاک CT5-V و CT4-V هر دو از اوایل سال آینده به‌عنوان مدل‌های ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد.

Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
Cadillac CT5-V
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات