فراری 812 با تیونینگ نویتک رونمایی شد

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیونر نویتک مدلی از فراری ۸۱۲ سوپرفست را با کیت بدنه‌ی اسپرت و قدرت ۸۲۹ اسب بخاری معرفی کرده است.
تبلیغات

نویتک (Novitec) اوایل سال جاری کیت تیونینگ خود برای سوپراسپرت فراری ۸۱۲ سوپرفست به بازار معرفی کرده بود. حالا برای تکمیل پروژه‌ی تیونینگ این خودرو نویتک کیت بدنه‌ی جدیدی را هم برای ۸۱۲ معرفی کرده است. نویتک هیولای ۱۲ سیلندر خود را N-Largo نامیده است. این خودرو نسخه‌ای از فراری ۸۱۲ سوپرفست است که به‌شدت ارتقاء پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که ۱۴ سانتی‌متر پهنای بیشتری از مدل استاندارد این خودرو دارد.

در محور جلو تیونر اقدام به نصب گلگیرهایی پهن‌تر کرده‌اند که این گلگیرها ۷ سانتی‌متر به عرض خودرو اضافه می‌کنند. تمامی بخش‌های این کیت از فیبرکربن ساخته شده است و امکان رنگ‌آمیزی مات یا براق به سلیقه‌ی مشتری روی خودرو وجود دارد. این کیت بدنه فقط برای رسیدن به ظاهری اسپرت نیست بلکه جریان هوای روی گلگیرها را نیز بهبود می‌بخشد و تاثیر مثبت آیرودینامیکی دارد.

فراری 812

تقریبا به هر کجای این خودرو نگاه کنید، نویتک تغییراتی را اعمال کرده است؛ از باله‌ی بزرگ عقب گرفته تا اسپویلر روی سقف، همه جدید هستند و به‌طور اختصاصی برای این کیت طراحی شده‌اند. روی کاپوت نیز ورودی‌های هوای مخصوصی نصب شده است. سپر جلو هم جدید است و هم عرض بیشتری دارد تا بتواند هوای کافی را برای تنفس پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری خودرو فراهم کند. تیونر رینگ‌های آلومینیومی استاندارد فراری را هم کنار گذاشته و به‌جای آن‌ها رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب نصب کرده است.

فراری 812

به‌جز موارد ظاهری، سیستم تعلیق فراری ۸۱۲ نیز دستخوش تغییر شده است؛ به‌طوری‌که ۳۵ میلی‌متر ارتفاع پایین‌تری دارد. یک سیستم هیدرولیکی هم در این خودرو نصب شده است که در صورت نیاز می‌تواند ارتفاع خودرو را ۴۰ میلی‌متر بالا بیاورد تا به موانعی مثل سرعت گیر برخورد نکند. سیستم اگزوز نیز از نوع طراحی شده است و روی افزایش قدرت پیشرانه تاثیر مثبت دارد.

فراری 812

نویتک درکنار این موارد روی پیشرانه‌ی خودرو نیز کار کرده و قدرت ۷۹۸ اسب بخاری سوپرفست را به رقم ۸۲۹ اسب‌بخار رسانده است. شاید در ابتدا ۴۰ اسب‌بخار قدرت بیشتر توجه کسی را جلب نکند اما در نظر داشته باشید که پیشرانه‌ی این خودرو فاقد هرگونه سیستم توربوشارژر یا سوپرشارژر است و همیشه افزایش اسب‌بخار پیشرانه‌های تنفس طبیعی کار مشکل‌تری است. تیونر درکنار افزایش اسب‌بخار، گشتاور پیشرانه‌ی فراری ۸۱۲ را نیز از ۷۱۸ نیوتون‌متر به ۷۵۱ نیوتون‌متر افزایش داده است. پس از اعمال این تغییرات، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۸۱۲ با یک دهم ثانیه بهبود به ۲.۸ ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با عدد اعلامی از سوی فراری، کمی بیشتر است.

در بخش کابین، خریداران این خودرو می‌توانند انواع چرم شامل آلکانترا را برای تودوزی سفارش دهند و در انتخاب رنگ تودوزی نیز محدودیتی وجود ندارد و مانند تصویر می‌توان تودوزی بنفش و مشکی را هم سفارش داد.

فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
فراری 812
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات