اخذ نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌ نماد) پولی شد

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعیه‌ی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی یا ای‌نماد با دریافت هزینه‌ی ۱۷۵ هزار تومانی و اعتبار دو ساله اعطا می‌شود.
تبلیغات

مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد نماد اعتماد الکترونیکی از این پس با اعتبار دو ساله و دریافت هزینه‌ی ۱۷۵ هزار تومانی اعطا می‌شود.

نماد اعتماد الکترونیکی یا ‌ای‌نماد نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر داده می‌شود تا کاربران از صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل کنند. پیش از این، برای دریافت ‌ای‌نماد نیازی به پرداخت هزینه از سوی متقاضی نبود و تنها هزینه‌ای بابت احراز آدرس، شماره تماس و خودآزمایی الزامات نماد به پیمانکار مورد تأیید مرکز پرداخت می‌شد. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی بعد از بررسی وب‌سایت و احراز هویت مالک حقیقی یا حقوقی به هدف اعلام صلاحیت فروشگاه اینترنتی به مدت یک سال به صاحب آن داده می‌شد.

اما طبق مصوبه‌ی شماره‌ی ۲۸۸ مورخ ۹۷/۱۲/۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به منظور ارتقاء کیفیت سرویس، نماد اعتماد الکترونیکی از این به بعد با اعتبار دو ساله و دریافت هزینه‌ی ۱۷۵ هزار تومانی اعطا می‌شود. در اطلاعیه‌ی جدید مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک همچنین نوشته شده است متقاضیانی که پیش از این اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نموده‌اند، در زمان تمدید مشمول تعرفه‌ی مذکور خواهند بود و از این پس کلیه نمادهای اعطا و تمدیدشده دو ساله خواهد بود.

همچنین به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، متقاضیان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می‌توانند مبلغ تعرفه‌ی مذکور را در دو مرحله و با بازه زمانی مشخص پرداخت نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات