اولین امتیاز گیک‌بنچ مک‌ بوک پرو ۸ هسته‌ای منتشر شد

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
امتیاز بنچمارک گیک‌بنچ برای لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای اپل نشان‌دهنده‌ی عملکرد بهبودیافته‌ی آن است.
تبلیغات

اولین نتایج امتیاز بنچمارک مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای اپل به‌تازگی فاش شده است. باتوجه‌به امتیاز تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای مک‌بوک پرو جدید، مشخص می‌شود که عملکرد این لپ‌تاپ اپل نسبت به نسل قبلی‌ مک‌بوک‌ پرو بهبود یافته است. اپل مدعی شده که مدل جدید مک‌بوک پرو نسبت به نسل فعلی این محصول تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت و حالا امتیاز عملکرد چند هسته‌ای مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای، نشان می‌دهد که ادعای اپل تا حدود زیادی درست است.

نتایج امتیاز بنچمارک گیک‌بنچ مک‌بوک پرو هسته‌ای جدید اپل توسط وب‌سایت مک‌رومرز منتشر شده است. امتیاز عملکرد این محصول در حالت تک‌هسته‌ای ۵۸۷۹ است که نسبت به مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ با امتیاز تک‌هسته‌ای ۵۳۴۸، بهبود یافته است. این یعنی مدل جدید مک‌بوک پرو در حالت تک‌هسته‌ای ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل کنونی این محصول دارد.

همچنین مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ در بخش عملکرد چند هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۲۹۱۸۴ شده است. بدین ترتیب مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای جدید اپل نسبت به مدل کنونی این لپ‌تاپ از نظر عملکرد چند هسته‌ای ۲۹ درصد بهبود یافته است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که امتیاز مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ در حالت چند هسته‌ای ۲۲،۶۲۰ است. البته این نکته را باید مد نظر داشت که مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای بهره می‌برد.

اپل اعلام کرده که مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای جدید این شرکت نسبت به مدل فعلی در برخی از جریان‌های کاری خاص مثل رندر سه‌بعدی در نرم‌افزار اتودسک مایا، تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری دارد. حال باید منتظر بمانیم تا پس از عرضه‌‌ی مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای جدید و بررسی‌ این محصول، درست بودن یا نبودن ادعای اپل در مورد بهبود عملکرد این دستگاه مشخص شود.

بنچمارک مک بوک پرو ۸ هسته ای

اپل در زمان معرفی مک‌بوک پروهای جدید، چند مثال از قدرت عملکرد این محصولات را ارائه کرده و اجرای برخی اپلیکیشن‌ها را در مدل جدید مک‌بوک پرو و مدل‌های چهارهسته‌ای و ۱۵ اینچی سابق مقایسه کرده است.

  • هم‌اکنون آهنگ‌سازها می‌توانند با استفاده از پلاگین‌های Alchemy در نرم‌افزار لاجیک پرو ایکس، پروژه‌های چند لایه را با قدرت دوبرابری نسبت به قبل اجرا کنند.
  • طراحان سه‌بعدی می‌توانند در مایا آرنولد با سرعت دوبرابر نسبت به قبل رندر بگیرند.
  • عکاسان می‌توانند ویرایش‌های پیچیده و فیلترهای مخصوص را در فتوشاپ تا ۷۵ درصد با سرعت بیشتری روی عکس‌ها اعمال کنند.
  • توسعه‌دهندگان می‌توانند کدهای خود را در ایکس‌کد تا ۶۵ درصد با سرعت بیشتری کامپایل کنند.
  • محققان می‌توانند محاسبات مربوط‌به شبیه‌سازی‌های داینامیک پیچیده را در TetrUSS تا ۵۰ درصد با سرعت بیشتر انجام دهند.
  • تدوین‌گران ویدئو در مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای جدید می‌توانند ۱۱ لایه‌ی چندرسانه‌ای هم‌زمان را با کیفیت 4K در نرم‌افزار محبوب فاینال‌کات پرو ایکس اجرا کنند.

قیمت مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی جدید اپل که به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اینتل i9 مجهز شده ۲۷۹۹ دلار خواهد بود. 

نظر شما در مورد مک‌بوک پرو جدید اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات