اپل، استارتاپ Tueo Health در حوزه‌ مانیتورینگ آسم کودکان را خرید

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل، استارتاپ Tueo Health را خرید. این استارتاپ توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن ردیابی آسم با نام Asthma Monitoring است.
تبلیغات

استارتاپ Tueo Health بر توسعه‌ی اپلیکیشن نظارت بر آسم فعالیت می‌کند تا به خانواده‌هایی کمک کند که فرزندانشان به این بیماری مبتلا هستند. این اپلیکیشن نشانه‌های تنگی‌نفس کودکان را در زمان خواب رصد می‌کند. براساس گزارش CNBC، برونیون هریس، بنیان‌گذار و انورا پاتیل، مدیرعامل استارتاپ Tueo Health در اواخر سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند وارد همکاری جدیدی با کوپرتینویی‌ها شوند و درنهایت، اپل تصمیم گرفت استارتاپ Tueo را تصاحب کند. 

استارتاپ Tueo Health

سخن‌گوی اپل در گفت‌وگو با CNBC از اظهارنظر درباره‌ی تصاحب استارتاپ Tueo امتناع ورزید؛ درنتیجه، هنوز مشخص نیست که کوپرتینویی‌ها برای تصاحب Tueo چه رقمی پرداخت کرده‌اند. اظهارنظرنکردن اپل درباره‌ی این موضوع و همچنین منتشرنشدن بیانیه‌ی استارتاپ مبنی‌بر انتقال مالکیت آن به کوپرتینویی‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل پشت‌پرده‌ی این موضوع، جذابیت و متفاوت‌بودن موضوع فعالیت استارتاپ Tueo درمقایسه‌با کسب‌وکارهای سنّتی است.

استارتاپ Tueo مشغول توسعه‌ی اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند است که با حسگرهای تنفس همگام‌سازی می‌شود تا بتواند علائم تنگی‌نفس و آسم را در کودکان تشخیص و درصورت مشاهده‌ی علائم تنگی‌نفس یا هرگونه تغییر در نفس‌کشیدن کودک، به‌ویژه هنگام خواب، به والدین هشدار دهد. استارتاپ Tueo درباره‌ی اپلیکیشن ردیابی آسم اعلام کرد:  

در طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن از حسگرهای تجاری و دردسترس استفاده کردیم تا بر کودکان مبتلا به آسم در زمان خواب به‌دقت نظارت کنیم. داده‌های مربوط‌به حسگرهای تنفس، وضعیت نفس‌کشیدن کودک را رصد می‌کند و درصورت مشاهده‌ی هر تغییری به والدین اطلاع می‌دهد. پیغام‌های هشداری که برای والدین ارسال می‌شود، می‌تواند وضعیت نفس‌کشیدن کودک را نشان دهد. این داده‌ها برای نظارت بر سلامتی کودک و مدیریت بهتر آسم بسیار کارساز خواهد بود. 

هنوز برنامه‌ی اپل برای اضافه‌کردن ویژگی‌های دیگری به این اپلیکیشن مشخص نیست؛ اما براساس برخی اخبار غیررسمی به‌نظر می‌رسد اپل ‌واچ از برخی ویژگی‌های ردیابی خواب در آینده‌ی نزدیک بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات