خودروسازان فعلا حق پیش فروش ندارند

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تأکید کرد خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند.
تبلیغات

نشست خبری عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان، به‌همراه معاونان این سازمان با موضوع تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد سازمان حمایت و پاسخ‌گویی به سؤالات اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، تابش به مشکلات بازار خودرو اشاره و اظهار کرد:

مرجع کارشناسی قیمت خودروهای پرتیراژ، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و قیمت این خودروها با مصوبه‌ی تنظیم بازار ابلاغ می‌شود که تاکنون این وظیفه از سامان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار به شورای رقابت منتقل نشده است.حدود ۸۰ هزار خودرو ناقص در کارخانه‌های خودروسازی وجود دارد که اقداماتی برای تکمیل آن‌ها در دست انجام است. واردات قطعات موردنیاز خودرو درحال‌حاضر انجام می‌شود، اما طرح‌هایی برای استفاده از ظرفیت جوانان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید این قطعات در نظر گرفته شده است.
عباس تابش

به‌گفته‌ی تابش، اقدامات دو خودروساز اصلی کشور برای خودکفایی در تأمین قطعات خودرو، به جلوگیری از خروج ارز از سایپا و ایران‌خودرو به‌ترتیب به‌میزان ۳۸ و ۴۰ میلیون دلار منجر شده است. این مقام مسئول با بیان اینکه از دو هفته پیش مقرر شده علاوه‌بر تولید خودرو، تحویل تعهدات خودروسازان نیز به‌عنوان حقوق مصرف‌کنندگان را این سازمان رصد کند، گفت:

افزایش تولید و تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده می‌تواند قیمت‌های بازار را تعدیل کند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مرجع کارشناسی قیمت خودرو است و قیمت این کالا را درنهایت کمیته‌ی خودرو برای تنظیم بازار ابلاغ می‌کند؛ اما عوامل بسیاری در قیمت‌های اظهارشده در کف بازار دخیل هستند. دلالان و فضای مجازی ازجمله عواملی هستند که باعث افزایش قیمت خودرو شده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات