استون مارتین V8 زاگاتو کلاسیک با قیمت ۶۷۰ هزار دلار فروخته شد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
نمونه‌ای خاص از استون مارتین زاگاتو ۸ سیلندر اخیرا در یک حراجی با قیمت ۶۷۰,۰۰۰ دلار فروخته‌شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
تبلیغات

استون مارتین V8 زاگاتو پروتوتایپ مدل ۱۹۸۶ برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال خرید یک خودروی کلاسیک کمیاب هستند، انتخابی مناسب به‌شمار می‌رود. این خودروی کمیاب به‌تازگی با قیمت باورنکردنی ۶۷۰,۰۰۰ دلار فروخته‌شده است. استون‌ مارتین V8 زاگاتو با شماره شاسی 20011، تنها یکی از ۳ نمونه‌ی اولیه‌ و یکی از ۲ مدل فرمان راست ساخته‌شده است.

استون مارتین V8 زاگاتو

این سه مدل پیش از ساخت ۵۰ دستگاه از استون مارتین V8 زاگاتو کوپه تولیدشده بودند. خودروی قرمز‌رنگ مورد بحث ما، به‌تازگی توسط Pendine Historic Cars فروخته‌شده است. بدنه بازسازی‌شده‌ی این خودرو در رنگ قرمز گلادیاتور رنگ‌آمیزی شده و مسئولیت اعتبارسنجی مشخصات منحصربه‌فرد این خودرو برعهده هیدن بیلی، از علاقه‌مندان استون مارتین و دوست نزدیک مدیر سابق بخش استون مارتین لاگوندا بوده است.

استون مارتین V8 زاگاتو

به‌گفته‌ی جیمز میشل، موسس حراجی:

شماره شاسی 20011 یک استون‌ مارتین شناخته‌شده است و یکی از بهترین نمونه‌های ۸ سیلندر ساخته‌شده توسط زاگاتو محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی مالک فعلی خودرو که بیش از هر کس دیگری تجربه رانندگی با نمونه‌های ۸ سیلندر زاگاتو را دارد، حس رانندگی این خودرو با تمامی نمونه‌های دیگر متفاوت و خاص‌تر است. این خودرو نمونه‌ای خاص در تاریخ شرکت استون مارتین و لایق تحسین است.
استون مارتین V8 زاگاتو
استون مارتین V8 زاگاتو
استون مارتین V8 زاگاتو
استون مارتین V8 زاگاتو

شماره شاسی 20011 یکی از مجهزترین مدل‌های ساخته‌شده است. این خودرو یکی از ۴ مدل تولید‌شده با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴۲۶ اسب‌بخاری است. علاوه‌براین، نمونه‌ی قرمز‌رنگ مورد بحث، یکی از دو مدل تولید‌شده با رول‌بار داخل کابین محسوب می‌شود. در داخل کابین، پوشش چرم در صندلی‌ها و فرمان به‌کاررفته و در پنل درها و کنسول وسط از چوب گردو استفاده‌شده است.

استون مارتین V8 زاگاتو

از دیگر ویژگی‌های خاص این مدل می‌توان به وزن کمتر و فاصله طولی بین محورهای کوتاه‌تر و عدم استفاده از صندلی‌های عقب اشاره کرد. عدد اعلام‌شده برای سرعت‌گیری ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت توسط کارخانه، زیر ۵ ثانیه است و سرعت نهایی خودرو به ۳۰۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. در زمان خود، زاگاتو V8 سریع‌ترین خودرو ساخته‌شده توسط استون مارتین به‌حساب می‌آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات