اشکودا سوپرب اسکات معرفی شد

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
اشکودا به‌تازگی محصول جدیدی با نام سوپرب اسکات معرفی کرده که از پیشرانه‌ی فولکس واگن و قابلیت‌های آفرود بهره می‌برد.
تبلیغات

شرکت اشکودا این بار مدل جدیدی از استیشن سوپرب را معرفی کرده که اکنون به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت شناخته می‌شود. نام کامل این خودرو سوپرب اسکات (Superb Scout) است و از ویژگی‌های آفرودی موجود در شاسی‌بلند کودیاک بهره می‌برد. این مدل نسبت به‌سایر مدل‌های سوپرب تغییراتی را تجربه کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک جدید در حالت استاندارد اشاره کرد.

اشکودا سوپرب اسکات

فارغ از زه‌های پلاستیکی استفاده‌شده در بدنه، اشکودا سوپرب اسکات از برخی ویژگی‌های فولکس واگن پاسات هم بهره می‌برد. سوپرب اسکات از سیستم تعلیق استفاده می‌کند که به‌میزان ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. اشکودا برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده‌ای، حالت رانندگی آفرود را درنظر گرفته که با افزایش ارتفاع خودرو نسبت به‌زمین، از قطعات زیر خودرو و پیشرانه محافظت می‌کند.

اشکودا سوپرب اسکات

به‌منظور منحصر‌به‌فرد جلوه دادن سوپرب اسکات نسبت به سوپرب کامبی (Combi)، اشکودا برای این خودرو رینگ‌های ۱۸ اینچی را درنظر گرفته و رینگ‌های ۱۹ اینچی هم به‌صورت سفارشی موجود است. انتخاب رنگ دوگانه‌ی بدنه هم برای این خودرو قابل سفارش است. رنگ نارنجی هم منحصرا برای اشکودا سوپرب اسکات درنظر گرفته‌شده است.

اشکودا سوپرب اسکات
اشکودا سوپرب اسکات
اشکودا سوپرب اسکات
اشکودا سوپرب اسکات

در قسمت کابین خودرو طراحی مشابه با نمونه‌ی سوپرب کامبی را شاهد هستیم؛ اما تغییرات کوچکی از جمله بخش‌های طرح چوب به‌کاررفته در داشبورد دیده می‌شوند. صندلی‌ها هم ظاهر اصلی خود را حفظ کرده‌اند و در آن‌ها از دوخت با رنگ متفاوت استفاده‌شده است. با هزینه بیشتر، خریداران قادر هستند صندلی‌های دوخت چرم و آلکانترا با دوخت قهوه‌ای را سفارش بدهند.

اشکودا سوپرب اسکات

نمایشگر قرار‌گرفته در قسمت میانی پنل دکمه‌ها، تمامی اطلاعات مورد نیاز در هنگام آفرود را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اشکودا سوپرب اسکات که اکنون به‌سایر نمونه‌های اسکات شامل کودیاک، اوکتاویا و کاروک پیوسته است، با دو پیشرانه قدرتمند 2.0 TSI و  2.0 TDI قابل سفارش است. پیشرانه ۲ لیتری TSI معروف فولکس واگن، ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در حالیکه پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری TDI، تا ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اشکودا سوپرب اسکات

در هر دو انتخاب پیشرانه، جعبه‌دنده از نوع ۷ سرعته خودکار خواهد بود. اشکودا سوپرب اسکات به‌همراه سایر مدل‌های به‌روزرسانی شده‌، تا اواخر سال جاری میلادی در بازار جهانی عرضه خواهد شد. مدل پلاگین هیبریدی سوپرب  iV هم تا سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات