رن ژنگفی: دولت آمریکا هواوی را دست‌کم می‌گیرد

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی، درمقابل اقدامات آمریکا علیه شرکتش مقاومت می‌کند و می‌گوید که آمریکا توانایی‌های هواوی را دست‌کم می‌گیرد.
تبلیغات

رن ژنگفی درمصاحبه‌ای با رسانه دولتی چین، تاثیر محدودیت‌های اخیر آمریکا بر شرکتش را ناچیز شمرد و ادعا کرد که در آینده نزدیک هیچ شرکتی نمی‌تواند به‌پای فناوری 5G هواوی برسد.

هفته گذشته، ایالات متحده، هواوی را به فهرستی که شرکت‌های آمریکایی را از معامله بدون مجوز با سایر شرکت‌ها منع می‌کند، اضافه کرد.

این اقدام، تلاش بیش‌از‌پیش آمریکا برای تحریم این شرکت چینی را نشان داد.

رن ژنگفی در تلویزیون دولتی چین بیان کرد:

سیاست‌مداران آمریکایی با اقدام کنونی خود قدرت ما‌ را دست‌کم می‌گیرند.

هواوی با واکنش‌های شدید و فراینده‌ای از جانب کشورهای غربی و به رهبری آمریکا مواجه است؛ با این ادعا که استفاده از محصولات هواوی در نسل بعدی شبکه تلفن همراه خطرات امنیتی به‌دنبال دارد.

رنگ ژنگفی / موسس هواوی / Huawei Founder

نتایج احتمالی تصمیم آمریکا برای قراردادن نام هواوی در فهرست شرکت‌های موردتحریم، پس از آن آشکار شد که روز دوشنبه، گوگل، غول فناوری چینی را از دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید منع کرد.

سپس در روز دوشنبه، وزارت بازرگانی ایالات متحده، مجوزی موقت صادر کرد که به برخی از شرکت‌های آمریکایی اجازه ادامه پشتیبانی از شبکه‌ها و دستگاه‌های موجود هواوی را می‌داد.

دولت آمریکا بیان کرد که مجوزی ۹۰ روزه صادر می‌کند که به کاربران گوشی‌های موجود هواوی اجازه می‌دهد موقتا از به‌روزرسانی‌ها استفاده کنند و همچنین به شبکه‌های موبایل مناطق روستایی اجازه فعالیت می‌دهد.

بااین‌حال، رن ژنگفی اهمیت این اقدام را ناچیز شمرد و بیان کرد که هواوی پیش از اعمال محدودیت‌ها از جانب آمریکا، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده است.

هواوی، برای ما‌ه‌ها در کانون جنگ قدرت میان آمریکا و چین قرار داشته است.

کاربران هواوی در مورد تاثیر این اقدامات روی خودشان نگران هستند؛ این درحالی است که این پیامدها ممکن است برای هواوی نیز مهم باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات