توشیبا سهام فروخته‌شده بخش حافظه را از اپل پس می‌گیرد

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته توشیبا بخش حافظه‌ی خود را به چهار شرکت فروخت و اکنون قصد دارد سهام فروخته‌شده را پس بگیرد. اپل یکی از چهار شرکتی است که سهام خریداری‌شده‌ی شرکت ژاپنی را پس خواهد داد.
تبلیغات

در ژوئن سال گذشته، توشیبا سهام بخش حافظه‌ی شرکت را به کنسرسیومی متشکل از چهار شرکت فروخت که یکی از آن‌ها اپل بود. براساس آخرین اخبار وال‌استریت‌ ژورنال، توشیبا قصد دارد سهامی را که به اپل، دل، کینگستون و سی‌گیت فروخته، مجددا از آن‌ها بخرد.

بااین‌حساب، چهار شرکتی که سهام توشیبا را سال گذشته خریده بودند، سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند. شاید این سؤال در ذهنتان ایجاد شود چرا توشیبا تصمیم گرفته تنها پس از گذشت یک سال از فروش سهامش به شرکت‌های دیگر، مجددا سهام را پس بگیرد. معامله‌ی اولیه برای جلوگیری از نفوذ وسترن‌دیجیتال و تسلط بیشتر این شرکت در بازار حافظه‌ها بود که می‌تواند رقابت را بیش‌ازپیش کاهش دهد.

چند ماه پس از آشفتگی‌های تجاری توشیبا، درنهایت شرکت ژاپنی درصدد بازپرداخت مبلغی برآمد که از شرکت‌های سهام‌دار دریافت کرده بود و توانست از بانک‌های ژاپنی مبلغی درحدود ۱۱.۸ میلیارد دلار وام بگیرد. با چنین سرمایه‌ای، توشیبا می‌تواند سهام فروخته‌شده را از شرکت‌ها پس بگیرد.

وال‌استریت‌ ژورنال معتقد است چهار شرکتی که سهام توشیبا را خریده‌اند، می‌توانند از خرید خود چندصد میلیون دلار سود کسب کنند و در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه‌، بازگشت سرمایه‌ی درخورتوجهی برای خود رقم بزنند. برخی معتقد بودند اپل با خرید سهام توشیبا باعث حفظ رقابت بازار حافظه‌ی فلش می‌شود و این سرمایه‌گذاری به کاهش قیمت قطعات موردنیاز برای زنجیره‌ی تأمین کوپرتینویی‌ها کمک خواهد کرد و درنهایت، سود چشمگیری برای اپل رقم خواهد خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات