افزایش ۲۷ درصدی درآمد شیائومی در فصل اول ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ فروش خوبی برای خود رقم زد. درآمد شیائومی در فصل اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۷ درصدی داشته است.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار و آمار منتشرشده از فروش شیائومی، تولیدکننده‌ی چینی درآمد خوبی در بازارهای خارج چین کسب کرده است. درآمد شرکت چینی در فصل اول ۲۰۱۹، رقم بالاتری نسبت به برآوردهای قبلی را نشان می‌دهد.

آمارهای فروش نشان‌ می‌دهد شیائومی بر فروش محصولات خود در سایر بازارهای جهانی خارج از چین خصوصا بازار هند و اروپا تمرکز دارد. درآمد شرکت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با رشد ۲۷ درصدی درحدود ۶.۳ میلیارد دلار برابر با ۴۳.۸ میلیارد یوان است. برآوردهای قبلی حکایت از درآمدی درحدود ۴۲.۱۰۹ میلیارد یوانی برابر با ۶.۰۹ میلیارد دلار می‌داد.  

شیائومی بیشتر درآمد خود را ازطریق فروش گوشی‌های هوشمند به‌دست می‌آورد. اما تبلیغات آنلاین و سایر محصولات سخت‌افزاری نیز برای این شرکت چینی درآمدزا هستند. در اصل شیائومی در سال ۲۰۱۸ و زمانی‌که در فهرست شرکت‌های تجاری هنگ‌کنگ قرار گرفت، رویکرد مدل کسب‌وکار سه‌گانه‌ای را در پیش گرفت. درآمد سه‌ماهه‌ی اول شرکت شیائومی از ۱.۷ میلیارد یوان فصل اول سال قبل به ۲.۱ میلیارد یوان در سه‌ماهه‌‌ی اول سال جاری افزایش یافت.

براساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۱۹ و در بازار چین با افت ۷ درصدی سالیانه مواجه بوده است. در همین بازه‌ی زمانی سهم فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی در بازار چین با افت ۲۱ درصدی رو‌به‌رو بود. داده‌های آماری کانترپوینت حاکی از آن است که رقبای دیگری همچون ویوو، اوپو و هواوی در فصل اول سال جاری رشد فروش خوبی را در بازار چین برای خود رقم زده‌‌اند.

به‌نظر می‌رسد شیائومی برای جبران افت فروش خود در بازار چین، بر فروش گوشی‌های هوشمند خود در سایر بازارهای جهانی تمرکز بیشتری می‌کند. شیائومی توانست جایگاه خوبی برای خود در بازار هند ایجاد کند و به یکی از فروشندگان پیشرو در هند تبدیل شد. در سال ۲۰۱۸، شیائومی فروش خود را به بازارهای اروپایی نیز گسترش داد.

یکی دیگر از استراتژی‌های شیائومی در مدت اخیر، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با قیمت بالاتر بوده است. این در حالی است که می‌بینیم گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت شیائومی تحت نام سایر برندهای این شرکت به بازار عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات