مایکروسافت نیروهایی در حوزه هوش مصنوعی آموزش می‌دهد

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۵ هزار نیرو را در حوزه‌ی هوش مصنوعی آموزش دهد و آن‌ها را به مهارت‌های لازم مجهز کند.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت اعلام کرد با مشارکت بخش آموزش شرکت نوپای General Assembly قصد دارد تا مجموعه‌ای از مهارت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی را در بین نیروهای کار گسترش دهد. هدف مایکروسافت، آموزش ۱۵ هزار نیرو تا سال ۲۰۲۲ است تا استعدادهای هوش مصنوعی را در سراسر جهان توسعه دهد. این آموزش‌ها متمرکز بر حوزه‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، فناوری ابری و داده است.

در اولین سال این دوره‌ی آموزشی، مایکروسافت ۲۰۰۰ نیرو را با تمرکز بر دو حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آموزش می‌دهد. و در مدت سه سال، ۱۳ هزار نیروی دیگر را در این حوزه به مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی مجهز می‌کند.

در تلاش برای این اقدام، مایکروسافت به همراه سایر شرکت‌ها، به هیئت استانداردهای جدید هوش مصنوعی در جنرال اسمبلی پیوست. در ۶ ماه آینده،  این هیئت به ایجاد ارزشیابی‌ها، طراحی چهارچوب حرفه‌ای و گواهینامه برای مهارت‌های هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

این آموزش‌‌های توسعه‌یافته با تمرکز بر موقعیت‌‌های شغلی موجود در بخش تکنولوژی‌ مایکروسافت در نظر گرفته شده است. مایکروسافت یادآور شد که در حال حاضر بسیاری از کارکنان مهارت‌های لازم را برای استفاده از آژور در بخش هوافضا، تولید و سایر بخش‌ها ندارند. گفته می‌شود این آموزش‌ها متمرکز بر نیاز مشتریانی خواهد بود که به‌دنبال استخدام استعداد هوش مصنوعی هستند.

این کار باعث راه‌اندازی یک شبکه از استعداد هوش مصنوعی (AI Talent Network) می‌شود که اعضای آن، برای کار به‌صورت قراردادی و بلندمدت انتخاب می‌شوند. جنرال اسمبلی در تلاش است تا با ادغام ۲۲ محوطه فضای باز و اکوسیستم وسیع‌تر Adecco به رونق این زمینه کمک کند (Adecco سال گذشته با مبلغ ۴۱۳ میلیون دلار جنرال اسمبلی را خرید).

مایکروسافت اظهار داشت که توانایی بالقوه تاثیر هوش مصنوعی بر ایجاد شغل، یکی دیگر از اهداف این برنامه است. در نتیجه‌ی این فعالیت، پیش‌بینی می‌شود ۱۳۳ میلیون شغل جدید تا سال ۲۰۲۲ در حوزه فناوری‌های جدید ایجاد شود. این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان نرم‎افزار و کلود این شرکت می‌توانند افرادی را پیدا کنند که بتوانند با محصولاتی مانند Azure کار کنند.

ژان فیلیپ کورتوئیس، معاون اجرایی و رئیس فروش و بازاریابی جهانی در مایکروسافت گفت:

به‌عنوان یک شرکت فناوری متعهد به ایجاد نوآوری‌های جدید، ما در قبال کمک به کارمندان برای دستیابی آن‌ها به دانش و مهارت‌های مورد نیاز هوش مصنوعی مسئول هستیم. باید به کارمندان کمک کنیم تا بتوانند به آموزش‌های هوش مصنوعی لازم برای پیشرفت در محیط کاری امروز و آینده‌ی خود دست یابند.ما برای ترکیب تخصص‌های فنی و صنعتی بسیار هیجان‌زده‌ایم. امیدواریم با کمک جنرال اسمبلی بتوانیم شکاف موجود در بخش مهارت‌آموزی را کمتر کنیم و اطمینان حاصل کنیم که در حوزه کسب‌و‌کار می‌توان ظرفیت بالقوه موجود را با اقتصاد مبتنی‌بر هوش مصنوعی به حداکثر رساند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات